آفتاب

راهپیمایی هزاران آلمانی در حمایت از پایان جاسوسی‌های دولت برلین

راهپیمایی هزاران آلمانی در حمایت از پایان جاسوسی‌های دولت برلین

هزاران تن از مردم آلمان با شعار" آزادی نه ترس" علیه نظارت فدرال در برلین دست به راهپیمایی زده و خواستار کنترل بیشتر و جدی‌تر بر آژانس‌های اطلاعاتی این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی،‌ سازمان‌دهندگان این راهپیمایی گفتند،‌ حدود 6500 معترض از جمله حامیان شفاف‌سازی، مخالفان برنامه‌های نظارتی و گروه‌های حقوق بشر مدنی از جمله موسسه مرز الکترونیک ،‌گزارشگران بدون مرز،‌ شجاعت دیجیتال و عفو بین الملل به این معترضان که از دروازه برندنبورگ راهپیمایی می کردند،‌ پیوستند.

جیکوب اپلبائوم ،‌خبرنگار و فعال اینترنتی آمریکا از تمامی فعالان خواست تا از افشای اسناد محرمانه دولتی نترسند. بسیاری از معترضان نیز در این راهپیمایی پلاکاردهایی به دست داشتند که عکس های ادوارد اسنودن،‌مقاطعه کارسابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا بر روی آن ها چسبانده شده بود.

وی گفت:‌ ما باید به خاطر آن‌هایی که معمولا حمایت نمی شوند به پا خیزیم. به خاطر تمامی مردم سراسر جهان. به خاطر ارتباطات قابل اعتماد به خاطر حریم خصوصی در اینترنت به خاطر رمزگذاری و به خاطر گمنامی این مساله از شما حفاظت می‌کند.

سباستین شودا از سازمان عفو بین‌الملل هشدار داد:‌ این افشاگری‌های ماههای اخیر نشان داد کل جهان که از حق حریم شخصی برخوردار هستند، به طور چشمگیری این حقشان از بین رفته است.

وی ضمن تشویق مردم برای نشان دادن اتحاد و همبستگی گفت: این فعالیتهای جاسوسی که در حال اجرا است، اقدام آمریکا علیه آلمان یا پنج قدرت اصلی علیه باقی جهان نیست. این بازی درباره دولت در مقابل مردم است. زمانی که مساله به برنامه‌های نظارتی می رسد، تسلیم نشویم. زمان در دست ما است.

این راهپیمایی در حالی برگزار شد که تظاهرات چهار روزه‌ای مقابل مقر سرویس اطلاعات جاسوسی، دولت انگلیس صورت گرفته که توسط گروه هکر "آنانیمس" سازمان دهی شده است. گروه " آنانیمس" این تظاهرات را در حمایت از چالش قانونی علیه برنامه نظارت گسترده سرویس اطلاعات جاسوسی انگلیس به راه انداخته است.

انتهای پیام

کد N475972

وبگردی