آفتاب
در مراسم رونمایی از کتابهای کمیته ملی پارالمپیک

خسروی‌وفا: کتاب مدال‌آوران پارالمپیک در موزه تهران نگه‌داری خواهد شد

خسروی‌وفا: کتاب مدال‌آوران پارالمپیک در موزه تهران نگه‌داری خواهد شد

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان از اهدای کتاب مدال آوران به موزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در مراسم رونمایی از کتابهای کمیته‌ ملی پارالمپیک، اظهار کرد: با توجه به این که پس از انقلاب آمار دقیقی از مدال آوران پارالمپیک نداشتیم به دنبال تهیه آمار ورزشکاران از سال 80 در بخش ورزشکاران زن و مرد برآمدیم که در نتیجه‌ این کتاب شامل مجموعه، زندگینامه جانبازان و معلولان از سال 58 تا 92 و دو مجموعه سه جلدی از انعکاس فعالیت‌های فدراسیون و پارالمپیک است. این کتاب حاوی اطلاعات جامعی از کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز ورزشکاران زن و مرد المپیک در بازی‌های بین‌المللی آسیایی، جهانی و پارالمپیک‌ها از سال 58 تا 92 است. اطلاعات جمع‌آوری شده مستند به منابع ملی و بین‌المللی بوده که در طی سال گذشته اقدام به جمع‌آوری آنها نمودیم.

وی افزود: با نگاهی به این مجموعه که حاوی اخبار پیرامون فعالیت‌های ورزشکاران جانباز و معلول در رشته‌های گوناگون است به وضوح توسعه رشته ورزشی و ارتقای سطح عملکرد فنی ورزشکاران قابل مشاهده و استنباط است.

خسروی وفا تاکید کرد: در جمع‌آوری این اطلاعات کیهان ورزشی به همراه دنیای ورزش از حامیان اصلی برای جمع‌آوری این اطلاعات بودند که نقش ارزنده‌ای در زمینه فعالیت‌های ورزشکاران جانباز و معلول ایفا نمودند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در پایان تاکید کرد: این مجموعه سه جلدی که در قالب سه دهه تهیه شده است به نماینده موسسه کیهان و دنیای ورزش به خاطر حمایت از جمع‌آوری این اطلاعات تقدیم شد و اصل کتاب در موزه تهران نگه داری خواهد شد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

کد N475901

وبگردی