آفتاب

زنگ خطر برای سفره‌های آب زیر زمینی گلستان به صدا در آمد

زنگ خطر برای سفره‌های آب زیر زمینی گلستان به صدا در آمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: وضعیت سفره‌های آب‌های زیرزمینی در استان با توجه به افزون‌بر 10هزار حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق شناسنامه‌دار و نیز چاه‌های غیرمجاز به نقطه خطر رسیده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «علی‌اصغر طهماسبی» در مراسم تکریم و معارفه‌ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با حضور مهندس «قانع» معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: اگر نتوانیم برنامه‌ریزی مطلوبی در این حوزه داشته باشیم، گلستان در سال‌های آینده با بحران جدی کمبود آب و خشکسالی مفرط مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه گفت: در مسیر فرهنگسازی یکی از حوزه‌هایی که بسیار نیازمند این مسأله است، بحث مصرف آب است.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه میزان مصرف آب در کشور چندین برابر کشورهای بزرگ و پرجمعیت است، افزود: میزان مصرف آب در ایران 6 برابر ژاپن است، در حالی که این کشور دو برابر ما جمعیت دارد.

طهماسبی با تأکید بر اینکه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را باید در سطوح مختلف انرژی در جامعه نهادینه کنیم، توجه جدی مدیران آب و فاضلاب گلستان به طرح‌های میان مدت و درازمدت تأمین آب شرب و توجه جدی به اجرای پروژه‌های فاضلاب در سطح استان را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاران، تشویق فعالان اقتصادی، صیانت قضائی و امنیتی از سرمایه‌گذار و حمایت از اشتغال جوانان توسط مدیران و مسئولان استان تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم‌چنین به بیان گزارشی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت «تدبیر و امید» در یکسال گذشته پرداخت و گفت: خروج اقتصاد کشور از حالت رکود، گسترش روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان از طریق گفت‌وگو و مذاکره و اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول سلامت از دستاوردهای دولت یازدهم در یکسال گذشته بوده است.

در این مراسم مهندس «رحمتی» بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان معرفی و از خدمات مهندس «سیدمنصور هاشمی» سرپرست این مجموعه قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N475871

وبگردی