آفتاب

رسانه های هند:رییس جمهور ایران تحریم های جدید را تعرض آمیز خواند

رسانه های هند:رییس جمهور ایران تحریم های جدید را تعرض آمیز خواند

دهلی نو - ایرنا - کنفرانس خبری رییس جمهوری اسلامی ایران و واکنش به ادامه تحریم های یک جانبه آمریکا روز یکشنبه در رسانه های هند بازتاب یافت.

به گزارش ایرنا، تیتر بیشتر مطالب به انتقاد ایران نسبت اقدام جدید آمریکا در تداوم تحریم های یک جانبه اختصاص یافت و اکثر رسانه های هندی تلاش کرده اند که بطور بی طرف فقط به انعکاس نظرات ایران و غرب بپردازند.

پایگاه خبری ˈزی نیوزˈ با اشاره به اینکه رییس جمهور ایران اقدام آمریکا را ˈتعرض آمیزˈ خوانده، این جمله دکتر روحانی را نقل کرده که تحریم ها تعرض به ملت ایران هستند و باید تعرض کنندگان را سرجایشان بنشانیم و به آنها اجازه ادامه کار ندهیم.

روزنامه پرشمارگان ˈتایمزآوایندیاˈ نیز نوشت که رییس جمهور ایران تحریم های جدید را در تضاد با مذاکرات هسته ای تهران با قدرت های جهانی می داند اما نسبت به ادامه گفت وگوها بدبین نیست.

این روزنامه به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آورده که مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این اقدام را زیر سوال بردن جدیت، صداقت و حسن نیست مذاکرات با آمریکا می داند.

تایمزآوایندیا افزود: روحانی پس از اظهارات خانم افخم، با لحن مثبت تری در کنفرانس خبری ظاهر شد و گفت که هنوز امید هست که قرارداد هسته ای تا مهلت تعیین شده در 24 نوامبر به نتیجه برسد.

این روزنامه انگلیسی زبان چاپ دهلی نو در ادامه نوشت: دلیل آمریکا برای تمدید تحریم ها این است که نشانه ای مبنی بر گریز از تحریم ها در طول مذاکرات نباید وجود داشته باشد تا اینکه پس از توافق ایران برای محدود کردن فعالیت های هسته ای، تحریم ها برداشته شود.

تایمزاو ایندیا افزود: مقام ها و کارشناسان غربی فکر می کنند که اهداف نظامی بر برنامه های هسته ای ایران سایه انداخته اما این درحالیست که تهران چنین اظهاراتی را ساخته دشمن می داند و می گوید که از زمان به قدرت رسیدن دکتر روحانی در سال 2013 میلادی ، جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی با سازمان بین المللی انرژی اتمی داشته است.

روزنامه ˈهندو ˈ نیز مطلب خود را چنین آغاز کرده که رییس جمهور ایران تحریم های جدید را مورد اعتراض قرار داد و آنها را نشانه ای بر افزایش بی اعتمادی دانست.

به نوشته این روزنامه، آمریکا دلیل اعمال تحریم های جدید را تلاش ایران برای گریز از محدودیت های کنونی با وجود انجام مذاکرات با غرب عنوان کرده است.

در ادامه این مطلب، به واکنش مقام های ایرانی از جمله رییس جمهوری اسلامی ایران با تصمیم اخیر خزانه داری آمریکا اشاره شده است.

روزنامه هندو همچنین از ادامه مذاکرات ایران و غرب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داده است.

این روزنامه تصریح کرد: اقدام روز جمعه آمریکا در واقع گسترش تحریم های موجود نیست بلکه تمدید این تحریم ها تلقی می شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری پی تی آی نیز امروز نوشت: روحانی رییس جمهور خوش نامو میانه روی ایران که سال گذشته انتخاب شد، وعده داده بود که در صورت برداشته شدن تحریم ها روابط دیپلماتیک با غرب احیا می شود.

این خبرگزاری افزود: اما وی با انتقاد تندروها مواجه است که توجه بیش از حدی به مذاکرات هسته ای مبذول داشته است.

آساق * 1 * 1519 * 264 * 267 *
کد N475860

وبگردی