آفتاب
حسینی‌صدر:

روابط ایران و ترکیه در دوره اردوغان توسعه می‌یابد

روابط ایران و ترکیه در دوره اردوغان توسعه می‌یابد

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با ابراز خرسندی از انتخاب اردوغان به عنوان رییس‌جمهور ترکیه، ابراز

امیدواری کرد که روابط ایران و ترکیه هم از نظر کمیت و هم در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری گسترش یابد.

سیدموید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ابراز امیدواری نسبت به تداوم رویکرد مثبت اردوغان به توسعه روابط با ایران، اظهار کرد: ما امیدواریم در دوره ریاست‌جمهوری اردوغان روابط ایران با ترکیه بیش از گذشته توسعه یابد.

وی با اشاره به موفقیت اردوغان در کنترل تورم، ارتقای صنعت، گسترش رفاه اجتماعی و افزایش درآمد ترکیه از محل توریسم در زمان نخست‌وزیری ترکیه، افزود: در ترکیه این اتفاق نظر وجود دارد که اردوغان رییس‌جمهور موفقی در حوزه اقتصاد، اشتغالزایی و ارتقای جایگاه بین‌المللی ترکیه خواهد بود و علیرغم برخی مسائل حاشیه‌ای توفیق خوبی پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم خوی در مجلس اضافه کرد: به نظر می‌رسد اردوغان تلاش می‌کند اشتباهاتی که در کابینه قبل بوده تکرار نشود. او همچنین بنا دارد در دفاع از حقوق شهروندان با سعه صدر بیشتری برخورد کند و به جای حذف مخالفین آنها را با خود همسو کند لذا من چشم‌انداز خوبی برای ترکیه می‌بینم.

حسینی‌صدر با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه موافق یک کشور مسلمان باثبات و قوی است، تصریح کرد: اردوغان و کابینه‌اش باید متوجه باشند که احتمال هرگونه توطئه‌ای از سوی کشورهایی مثل آمریکا وجود دارد، حتی برخی کشورهای عربی ممکن است برای خوشایند آمریکایی‌ها یا برای همسویی با آنها و تامین منافع خود بخواهند در ترکیه بی‌ثباتی ایجاد کنند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با تاکید بر اینکه ایران همیشه یک دوست خوب برای ترکیه خواهد بود، گفت: در مقابل غربی‌ها همیشه به دنبال تحریک قومیت‌ها و مخالفین کرد هستند و می‌خواهند آرامش ترکیه را بگیرند، حتی رقیب اردوغان که به‌اصطلاح شیعه بود در آمریکا زندگی می‌کند و از طرف آمریکا حمایت می‌شد لذا ممکن است آنها بخواهند اختلاف مذاهب و قومیت‌ها را تشدید کنند و ترکیه باید به این نکته توجه کند.

وی با اشاره به نیاز ترکیه به ایران از نظر منابع انرژی، خاطرنشان کرد: امیدواریم رفتارهای دولتمردان ترکیه همچون گذشته با دوراندیشی، واقع‌بینی و حسن نیتی که آنها نسبت به ایران داشتند ادامه یابد و دو کشور بتوانند در آینده شریک اقتصادی و همسایه خوبی برای هم باشند.

حسینی‌صدر با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و ترکیه از 20 سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: ما از انتخاب آقای اردوغان به عنوان رییس‌جمهور ترکیه خوشحالیم و پیش‌بینی می‌کنیم روابط‌مان با این کشور هم از نظر کمیت و هم در ابعاد مختلف همکاری‌های علمی، پزشکی، فرهنگی و هنری گسترش یابد تا ان‌شاءالله کشورهای مسلمان با کمک هم جایگاه تاریخی خود را احیا کنند.

انتهای پیام

کد N475820

وبگردی