آفتاب

منصوری آرانی: اسرائیل از درون دچار معضلات و مشکلات جدی شده است

منصوری آرانی: اسرائیل از درون دچار معضلات و مشکلات جدی شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، گفت: اسرائیل از درون دچار مشکلات و معضلات جدی شده است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اسرائیل کشوری است که در سال 1967 با کشورهای عربی درگیر می‌شود و پیروز میدان می‌شود. همان اسرائیل که از تجهیزات آمریکا و کشورهای غربی هم استفاده می‌کند امروز به روزی افتاده که با حماس و حزب‌الله و هر گروهی که درگیر می‌شود نمی‌تواند پیشروی داشته باشد.

وی ادامه داد: خود این مساله نشان دهنده این است که اسرائیل در درون دچار معضلات و مشکلات جدی شده است. از طرف دیگر مردم فلسطین که یک روزی مبارزه را کنار گذاشته بودند، امروز مجددا مبارزه را در دست گرفتند و با نشاط فعالیت می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فلسطین با وجود هزاران کشته و شهید و مجروح همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد. آتش‌بسی که اتفاق افتاد برای مردم غزه موفقیت و برای اسرائیل یک شکست است.

منصوری آرانی تاکید کرد: با این وجود نمی‌شود به رژیم صهیونیستی اطمینان کرد چون هر آن ممکن است تجدید قوا کند و سازماندهی‌اش را تقویت کند و عملیات‌های مجددی را آغاز کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال آغاز مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین نیز گفت: ممکن است این مساله نیز اتفاق بیفتد و حتما نیز گفت‌وگوهایی خواهند داشت اما بحث این است که این اسرائیل دیگر اسرائیل 35 سا 36 سال قبل نیست؛ اسرائیلی است که از نقطه ضعف پشت میز مذاکره می‌نشیند نه از نقطه قوت.

وی افزود: اسرائیل هزینه‌های زیادی در این 52 روز پرداخت کرد؛ مردم غزه نیز مبارزه را جدی گرفته‌اند و پای کار هستند.

انتهای پیام

کد N475764

وبگردی