آفتاب
آخرین اخبار از یمن؛

حوثی‌ها در پی محاصره سفارتخانه‌های خارجی و موسسات اصلی

حوثی‌ها در پی محاصره سفارتخانه‌های خارجی و موسسات اصلی

منابع سیاسی اعلام کردند که حوثی ها د حال برنامه ریزی برای افزایش اعتراضات خود علیه دولت و برپایی چادرهای تحصن در اطراف سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و قطر و همچنین موسسات اصلی در یمن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، منابع سیاسی اعلام کردند که حوثی های یمن درحال برنامه ریزی برای افزایش اعتراضات و تظاهرات خود از طریق برپایی چادرهای تحصن در مراکز حساس از جمله میدان التحریر و میدان " السبعین" و مقابل پارلمان با هدف بستن ورودی‌های ساختمان ریاست جمهوری و ورودی های سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و قطر در خیابان " الستین " و قطع کردن کمک های گازی، مواد غذایی و بنزین از صنعا طی دو روز آتی هستند.

منابع مذکور پیش‌بینی کردند که دولت یمن از تصمیم خود برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی منصرف شود.

این در حالی است که بر اساس اخبار منتشره شده،‌ نشست گسترده ملی یمن که قرار بود روز شنبه با ریاست عبدربه منصور هادی،‌ رئیس جمهور یمن برگزار شود به امروز ( یکشنبه) موکول شد تا مشورت‌ها و گفتگوهایی در خصوص طرح سیاسی کاملی برای عقب‌نشینی حوثی ها صورت بگیرد.

به گزارش منابع آگاه، این طرح شامل پیشنهاداتی در خصوص تغییر دولت و تشکیل دولت توافقی و مشارکتی و اصلاحات اقتصادی و اجرای نتایج مذاکرات ملی است.

منبعی نزدیک به ریاست جمهوری در صنعا نیز اعلام کرد که رهبران یمنی بر حمایت و کمک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان برای مقابله با چالش ها در صنعا تکیه می‌کنند.

از سوی دیگر، منابع نظامی یمنی اعلام کردند که چهار نظامی یمنی و 13 تن از افراد مسلح در حملات القاعده به دو شهر " القطن" و " شبامر" واقع در استان حضرموت در جنوب شرق یمن کشته شدند.

به گزارش منابع مذکور، افراد مسلح القاعده به پادگانی در مرکز شهر القطن یورش برده که موجب کشته شدن چند نظامی یمنی شد.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی در سخنانی تأکید کرد: من به تمامی اقدامات و مسائلی که یمنی ها با آن توافق کنند پایبندم و برای تحقق تمامی اهداف از طریق چارچوب های سیاسی اقداماتی را اتخاذ می کنم.

وی گفت:‌ ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم به امنیت و ثبات یمن لطمه وارد کند و هیچ گروهی حق ندارد خود را سرپرست مردم یمن بداند.

هادی همچنین از بیانیه شورای امنیت و وزارت خارجه آمریکا که اقدامات حوثی ها و تلاش آنها برای از بین بردن وحدت ملی را محکوم کرده بودند،‌ استقبال کرد و گفت:‌ تلاش هایی برای خارج کردن یمن از بحران کنونی صورت گرفته تا یمن در معرض رخدادهایی مثل رخدادهای لیبی، سوریه و عراق قرار نگیرد.

انتهای پیام

کد N475739

وبگردی