آفتاب
با اشاره به بیانات رهبری در جمع اعضای دولت،

پاپی زاده: آب و صنایع تبدیلی پاشنه آشیل کشاورزی هستند

پاپی زاده: آب و صنایع تبدیلی پاشنه آشیل کشاورزی هستند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای دولت که بخشی از آن به کشاورزی،‌ مشکل آب و صنایع تبدیلی مربوط می‌شد گفت: مقام معظم رهبری دقیقاً دو موضوع اصلی را که در واقع پاشنه آشیل بخش کشاورزی است مطرح کردند.

عباس پاپی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا بیان کرد: در مسئله آب تقریباً به بحران رسیده‌ایم و هر چه زودتر باید فکر اساسی کنیم با توجه به اینکه راندمان آبیاری ایران 35 درصد و کشورهای توسعه یافته 65 درصد است و اینکه نیمی از دشت های ایران به مرحله بحران رسیده فرمایشات رهبری می تواند کارگشا باشد.

او اضافه کرد: البته مسئولین باید این مسئله را در حوزه اجرا جدی بگیرند و برنامه اساسی برای رفع آن داشته باشند. ما باید از خواب غفلت در حوزه آب بیدار شویم؛ هرچند همین الان هم دیر است اما هروقت که شروع کنیم خوب است.

این نماینده مجلس به بحث دیگری که در رابطه صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی توسط رهبری مطرح شد گفت:‌ ما در صادرات برخی محصولات دچار مشکل هستیم چون تبدیلی نداریم. در بعضی فصول کشاورز با محصولات مازاد مواجه است و ناچار است به شکست قیمت تن دهد. در برخی فصول دیگر نیز به دلیل اینکه کاهش تولید و عرضه وجود دارد مصرف‌کننده با مشکل مواجه و مجبور می‌شود محصول را گران‌تر بخرد.

این نماینده مردم دزفول تأکید کرد:‌ صنایع تبدیلی که رهبری روی آن دست گذاشته‌اند راه برون رفت از مشکل است. به وسیله صنایع تبدیلی کشاورز می‌تواند مازاد محصولات خود را با تبدیل به کمپوت و یا سایر محصولات نگهداری کند؛ این کار باعث می‌شود ارزش افزوده‌ای نیز ایجاد شود.

پاپی زاده گفت:‌ در حال حاضر محصولات کشاورزی سود کمی دارد، اما با استفاده از صنایع تبدیلی توسعه کشاورزی اتفاق می‌افتد و جامعه کشاورز می‌تواند به سود بیشتری دست پیدا کند. در واقع اقتصاد کشاورزی با صنایع تبدیلی به برون رفت از مشکل خود می‌رسد.

انتهای پیام

کد N475674

وبگردی