آفتاب

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری اعضایش با تهران

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری اعضایش با تهران

وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت روابط و همکاری میان کشورهای عضو و ایران بر اساس اصل احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در صدو سی و دومین نشست خود در جده با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت روابط همکاری بین کشورهای عضو شورا و ایران بر اساس اصل احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه، عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عضو شورا، اصل حسن همجواری و خودداری در استفاده از زور و تهدید تاکید کردند.

هم‌چنین در این نشست شرکت‌کنندگان ابراز امیدواری کردند که تمدید مذاکرات میان ایران و 1+5 تا 24 نوامبر آینده به توافقی فراگیر میان طرفین بیانجامد و علاوه بر آن به نگرانی‌ها و تردیدهای موجود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران پایان داده شود.

بنابر گزارش سایت الوئام،در این بیانیه 21 بندی، شورا بر اهمیت عاری سازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته‌ای نیز تاکید کرد.

این بیانیه در ادامه با طرح ادعای اشغال جزایر سه‌گانه از سوی ایران و اماراتی خواندن این جزایر، بر مواضع خود در حمایت از آنچه که حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه خواند، تاکید کرد.

این شورا در ادامه مدعی شد که هرگونه اقدام ایران در خصوص جزایر سه‌گانه پوچ و باطل است و این اقدامات نمی‌تواند چیزی از حقایق تاریخی و قانونی موجود در قبال حق حاکمیتی امارات بر این جزایر را تغییر دهد.

شرکت‌کنندگان درادامه از ایران خواستند تا به آنچه تلاش‌های امارات برای حل این مساله به واسطه انجام مذاکرات مستقیم و ارجاع به دادگاه لاهه خوانده شده، پاسخ دهد.

انتهای پیام

کد N475627

وبگردی