آفتاب

حمله جنگنده‌های آمریکا به نزدیکی سد موصل/ آغاز عملیات پایان محاصره منطقه شیعه‌نشین آمرلی

حمله جنگنده‌های آمریکا به نزدیکی سد موصل/ آغاز عملیات پایان محاصره منطقه شیعه‌نشین آمرلی

جنگنده‌های آمریکایی دست به حملات جدیدی علیه پایگاه‌های گروه دولت اسلامی (داعش) در نزدیکی سد موصل در عراق زدند، این در حالی است که نیروهای عراقی عملیات خود را برای پایان دادن به محاصره منطقه آمرلی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ارتش آمریکا دست به حملات هوایی جدیدی به پایگاه‌های داعش در نزدیکی سد استراتژیک موصل زده است.

115 حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه داعش از هشتم اوت

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حملات جنگنده‌ها و پهپادها، یک خودروی وابسته به داعش و پایگاه‌های آموزشی آنها و سلاح و تجهیزاتشان منهدم شد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که جنگنده‌های آمریکایی دست به حملاتی علیه اعضای داعش در نزدیکی منطقه محاصره شده آمرلی واقع در شمال عراق زده و کمک‌های بشر دوستانه‌ای را برای غیرنظامیان به این منطقه فرستادند.

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اجازه این عملیات را داده است تا اعضای داعش نتوانند به ساکنان آمرلی حمله کنند.

وی افزود که هواپیماهای آمریکایی به همراه هواپیماهایی از انگلیس و فرانسه کمک هایی برای مردم امرلی فرستادند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که جنگنده های آمریکایی از آغاز عملیات خود علیه اعضای داعش که از هشتم اوت آغاز شد دست به 115 حمله به پایگاه های داعش زدند.

آغاز عملیات نظامی ارتش عراق برای پایان محاصره آمرلی

همزمان نیروهای ارتش عراق با حمایت از هزاران تن از نیروهای داوطلب مردمی حملات خود را برای پایان دادن به محاصره منطقه شیعه نشین آمرلی آغاز کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عبدالامیر الزیدی، فرمانده عملیات دجله گزارش داد که این عملیات با کمک جنگنده ها آغاز شده است و اعضای داعش در حال فرار و نیروهای ما در حال پیشروی هستند.

از سوی دیگر، کریم ملا شکور مسئول سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان در منطقه طوز کریم اعلام کرد که این نیروها توانستند وارد روستای ینکجه شوند و آنها در حال درگیری های شدیدی با اعضای داعش هستند.

روز شنبه ارتش عراق با جنگنده و توپخانه سه روستا را در اطراف آمرلی واقع در استان صلاح الدین هدف قرار داد و به پایگاه های داعش حمله کرد.

نیروهای پشتیبانی از آمرلی تأکید کردند که این حملات به هلاکت ده ها عضو داعش و منهدم شدن تعدادی از خودروهای آنها انجامید و در همین حال یک مقام امنیتی عراقی اعلام کرد که هزاران سرباز و نیروهای پیشمرگ کرد و داوطلبان مردمی به سمت آمرلی رفتند تا به محاصره آن پایان دهند. این عملیات زمینی از چهار محور آغاز شد تا این منطقه که از دو ماه قبل بود تحت محاصره قرار دارد از اعضای داعش بازپس گرفته شود و در همین حال در حملات نیروهای عراقی که پایگاه های داعش در شهر فلوجه در شمال غرب عراق را هدف قرار دادند ده ها تن کشته و زخمی شدند.

دهوک میزبان بیش از 500 هزار آواره

وزارت برنامه ریزی در دولت اقلیم کردستان با هماهنگی سازمان مهاجرت جهانی در آماری اعلام کرد که در دهوک بیش از نیم میلیون آواره حضور دارند در حالی که یک میلیون و نیم نفر در اقلیم کردستان به عنوان آواره هستند.

انتهای پیام

کد N475238

وبگردی