آفتاب

حشمتیان: ایجاد آرامش در جامعه مهم‌ترین دستاورد دولت بوده است

حشمتیان: ایجاد آرامش در جامعه مهم‌ترین دستاورد دولت بوده است

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: تنش‌زدایی مهم‌ترین دستاورد دولت است و این دولت تلاش می‌کند تا اعتماد متقابل مردم و دولت ایجاد شده و افزایش یابد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از عملکرد دولت، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند تا در جامعه آرامش برقرار شود و اکنون مردم در این دولت احساس آرامش بیشتری می‌کنند و این آرامش هنگامی کامل می‌شود که دولت به وعده‌های خود به صورت کامل عمل کند.

وی همچنین افزود: در این راستا باید همه رسانه‌ها، احزاب و فعالان سیاسی از دولت حمایت کنند زیرا هر چه حمایت از دولت بیشتر شود موفقیت دولت نیز بیشتر می‌شود.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه با بیان اینکه ارتباط دولت با جامعه مناسب است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم توجه مناسبی به اقشار کم‌درآمد جامعه دارد و البته ضعفی که دولت دارد این است که در مقابل تندروها به خوبی عمل نکرده و باید قوی‌تر وارد صحنه شود.

این فعال سیاسی با اشاره به فعالیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای یکی دیگر از دستاوردهای دولت است و این دولت با حمایت رهبری در این مذاکرات به خوبی عمل کرده است به گونه‌ای که تا حدودی تحریم‌ها رفع شده است. همچنین ارتباطات مناسبی با سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه و جهان ایجاد شده است. دولت همچنین در بعد دفاعی عملکرد مناسبی داشته است.

مدیر مسئول نشریه جمعیت در ادامه با اشاره به جلسات مشترک وزیر کشور با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: ایجاد تعامل بین وزارت کشور و احزاب یکی دیگر از دستاوردهای دولت بوده است.

به گفته وی، در حال حاضر ارتباط بین قوا نسبت به دولت قبل بسیار بهتر شده اما باید رییس‌جمهور این ارتباط را بیشتر کند. شاید اگر رییس‌جمهور در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور داشت وزیر از این کرسی کنار گذاشته نمی‌شد.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی در ادامه با اشاره به ضعف‌های دولت، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن، راه و ترابری، تقویت ناوگان هوایی، مبارزه با قاچاق و اقوام و تشکل‌ها دولت هنوز به وعده‌های خود عمل نکرده و در مسائل اقتصادی هم قوی نبوده است.

حشمتیان با بیان اینکه تیم اقتصادی و تیم اطلاع‌رسانی و کابینه دولت باید باید ترمیم و تقویت شود، گفت: شاید بزرگ‌ترین ضعف دولت این است که از نیروهای مستقل استفاده نکرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در کل عملکرد دولت قابل قبول بوده است، افزود: دولت باید ارتباط خود را با دانشگاهیان، نخبگان و نمایندگان ادوار مجلس بیشتر کند و از مشاوره احزاب و شخصیت‌های حامی خود استفاده بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N475179

وبگردی