آفتاب
نماینده لردگان تاکید کرد،

رفع معضل طلاق نیازمند برنامه‎ریزی اصولی متولیان و مجلس

رفع معضل طلاق نیازمند برنامه‎ریزی اصولی متولیان و مجلس

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع معضل طلاق در کشور نیازمند برنامه‎ریزی اصولی از سوی متولیان و مجلس است.

مجید جلیل سرقلعه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور و به تبع آن در استان، افزود: طلاق یک خطر امنیتی و اجتماعی برای کشور است که مجلس نیز در تلاش است تا با ارائه راهکارهای مفید این امر را کاهش دهد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی در راستای کاهش آمار طلاق در کشور، افزود: متولیان فرهنگی، خدماتی مانند سازمان بهزیستی و ارشاد اسلامی نیز نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

جلیل سرقلعه با اشاره به آغاز فعالیت مراکز کاهش طلاق در دادگستری‌ها، تصریح کرد: آمار نشان می‎دهد این مراکز تا حدودی در کاهش آمار طلاق موفق بوده‌اند اما اکتفا کردن به این مراکز راهگشا نیست.

وی اظهارکرد: شناسایی و رفع مشکلات زوجین قبل از ازدواج نقش موثری در ازدواج موفق و در نتیجه تشکیل خانواده‌ای پایدار دارد که می‌طلبد در این زمینه اقدامات مطلوبتری از سوی متولیان صورت گیرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس با تاکید بر ضرورت اجباری شدن مشاوره‌های قبل از ازدواج، تصریح کرد: تاکنون اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است اما آنچنان منسجم و اصولی نبوده است که می‌طلبد در مجلس نیز به این امر بیشتر توجه شود.

وی مشکلات مالی جوانان در بدو ازدواج را یادآور شد و گفت: اکنون مجلس به دنبال رفع مشکلات وام ازدواج جوانان است اما باید اساسی‎تر به مشکلات جوانان توجه و برای رفع آن اقدام شود.

جلیل سرقلعه مشکلات مالی را از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان در بدو زندگی مشترک برشمرد و افزود: هزینه‌های زندگی و میزان درآمد جوانان باید هم‌خوانی داشته باشد این درحالی است که اکثر جوانان در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام

کد N475169

وبگردی