آفتاب

ولی‌مراد: در حوزه‌ی زنان به جای پیشرفت، عقب‌گرد داشته‌ایم

ولی‌مراد: در حوزه‌ی زنان به جای پیشرفت، عقب‌گرد داشته‌ایم

دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: طی یک سال گذشته به جای پیشرفت در حوزه‌ی زنان در برخی جایگاه‌هایی که در 30 سال گذشته به سختی به دست آمد مثل وزارت یک زن، عقب‌گرد کردیم.

توران ولی ‌مراد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه آقای روحانی و مشاور ایشان، هم در دوران انتخابات و هم بعد از آن شعار‌ها و وعده‌های خوبی داده‌اند؛ اما در عمل اعمال برخی سیاست‌ها، عدم اجرا و عمل وعده‌های داده شده، در حوزه زنان‌ به جای پیشرفت عقب‌گرد حاصل کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سی سال گذشته زنان ایران روندی را تا کسب قدرت که انحصاری دست آقایان بود، طی کرده و جایگاهی را به دست آورند. اما این دولت با نداشتن وزیر زن در کابینه‌اش و همچنین ناکارآمد کردن سمت مشاوران زن، جایگاه زنان را تضعیف کرد.

این فعال زنان با اشاره به فعالیت‌های مشاور رئیس جمهور در حوزه‌ی زنان گفت: کار ملی دولت در این زمینه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به صورت همایش و سخنرانی است، اما بیشتر صحبت‌هایی که می‌کنند بدون سند است. می‌گویند مصوبه داریم، جلسه و کارگروه برگزار کرده‌ایم اما ما نه متن تفاهمنامه را دیده‌ایم و نه افراد کارگروه را می‌شناسیم، که به راحتی می‌شود این اسناد را در سیاست‌های خود انتشار دهند.

وی با بیان این که امیدواریم دولت عملکرد شفاف‌تری داشته باشد، گفت: می‌گویند NGO ها را باید فعال کرد، درست است اما نباید که از بودجه حوزه‌ی زنان این کار را کرد. باید طرح ارائه شود، برنامه‌ای نوشته شود و با ساز و کار اجرایی به صحنه‌ی عمل درآید.

این فعال زنان در پایان با اشاره به صحبت‌های اخیر خانم ملاوردی افزود: ایشان اخیرا گفته‌اند که باید جامعه ارزش‌گذاری کار خانگی را قبول کند. این ارزشگذاری از طرف ایشان با مصوبه، بودجه و مراحل قانونی انجام می‌گیرد،در غیر اینصورت با کار فرهنگی صرف به هیچ جا نخواهد رسید.

انتهای پیام

کد N475141

وبگردی