آفتاب
سرلشکر صفوی عنوان کرد:

باید کشوری آباد و به دور از هرگونه ناهنجاری بسازیم

باید کشوری آباد و به دور از هرگونه ناهنجاری بسازیم

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: با این سرزمین غنی و تنوع وسیع اقلیمی و همچنین منابع معدنی و غیر معدنی همراه با ملت هوشمند، نجیب و صبور با یک فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله باید کشوری آباد و به دور از هرگونه ناهنجاری بسازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، سردار سرلشکر سید "یحیی رحیم صفوی" شامگاه شنبه در مراسم پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر و یادواره شهدای دولت در حسینیه ثارالله کرمان گفت: ما با شهیدان عهد و پیمانی بسته ایم که باید تا آخر به آن وفادار بمانیم و آن چیزی جز توجه به ارزش های امام، مردم و ولایت فقیه نیست.

وی ادامه داد: استان کرمان که دارای بیش از شش هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز است افتخار بزرگی برای شما محسوب می شود.

رحیم صفوی با اشاره به شخصیت شهیدان باهنر و رجائی بیان کرد: این دو شهید اسوه‌ای حسنه‌ از نظر اندیشه، تفکر، اخلاق، مدیریت و جهت گیری انقلابی برای همه دولتمردان هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: شهید باهنر از یک اندیشه راهبردی و جهان بینی اسلامی خاصی برخوردار بود و در تبیین کتابهای دوره دبیرستان پیش از انقلاب و با حضورش در دانشگاه اندیشه های انقلاب را بیان می کرد.

صفوی شهید رجائی را انسان کم نظیر و خداجو دانست و گفت: وی عاشق و شیدای امام (ره) بود. روح بلند شهید رجائی در قالب جسم کوچکش آرامش نداشت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه پاسداری از آرمانهای الهی، افتخار بزرگی برای شهید رجائی بود تصریح کرد: وی هرگز چشم به پست و مقام نداشت، بارها به دیدنش رفتم سادگی در لباس، رفتار و غذا خوردنش حیرت آور بود، ظهر که ناهار آورند به بنده گفت من قبل از نماز، غذا نخواهم خورد و اگر غیر این موضوع اتفاق افتد فردای آن روز را روزه خواهم گرفت.

وی بیان کرد: شهید رجائی تصمیم گیری های مهمی را انجام می داد و انسانی بسیار فکور، کم حرف و انقلابی بود و به راستی که در جامعه ما، مدیران نظام‌های اداری باید از چنین شخصیت هایی الگو بگیرند.

وی افزود: یکی از بزرگترین و ارزشمندترین ظرفیت های کشور ما وضعیت جغرافیایی ، نیروی انسانی و جمعیت است.

رحیم صفوی ادامه داد: با این سرزمین غنی و تنوع وسیع اقلیمی و همچنین منابع معدنی و غیر معدنی همراه با ملت هوشمند ، نجیب و صبور با یک فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله باید کشوری آباد و به دور از هرگونه ناهنجاری بسازیم.

وی افزود: مدیران باید از تمام ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، دامی ، خدمات فنی و مهندسی در راستای کارآمدی نظام استفاده کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، رشد علمی را از تاکیدات رهبر کبیر انقلاب دانست و گفت: در حال حاضر با رشد علمی موجود و زیربناهای علمی مانند دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و ... دیگر از کشورها نه تنها عقب نمانده ایم بلکه پیشرفت بهتری را حاصل کرده ایم.

رحیم صفوی افزود: کشور ایران با توجه به داشتن بیش از چهار میلیون دانشجو و 70 هزار نفر عضو هیات علمی از دیگر کشورهای پیرامون بسیار پیشرفته تر است .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: استان کرمان با صدور بیش از 110 مرکز علمی و 770 هزار دانشجو پشتوانه علمی خوبی برای دستگاه های اجرایی هستند.

وی ادامه داد: باید بدانیم با توجه به تغییراتی که می توانیم انجام دهیم و سرمایه عظیمی که داریم، سالانه باید برای یک میلیون نفر ایجاد اشتغال کنیم.

رحیم صفوی بحران کم آبی را از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و گفت: متاسفانه ملت ما ملتی مصرفی هستند و بحران کم آبی را جدی نمی گیرند.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که این استفاده بسیار غیر عقلانی است، اظهار کرد: دولت باید با استفاده از دستگاه های نوین تحت فشار کنترل آب را در دست بگیرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: تا سه سال آینده شش میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی استفاده خواهد شد اما باید بدانیم که سالیانه 10 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود.

رحیم صفوی ادامه داد: اگر بتوانیم همین آبهای برون مرزی را مهار کنیم دیگر مشکلی در زمینه کمبود آب نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: باید بتوانیم از انرژی خورشیدی برای تامین نیروهای برق و گرمایش زمین استفاده کنیم.

رحیم صفوی گفت: پس از گذشت 35 سال از انقلاب هم اکنون باید با داشتن رهبری قدرتمند و دلسوز، کشور را در مسیر آبادانی بیش از پیش به جلو ببریم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: استان کرمان 18 برابر کشور لبنان است پس باید از ظرفیت‌های این استان به نحو احسن استفاده کنید.

وی استان کرمان را دارای 266 معدن عنوان کرد و گفت: این استان به بهشت معادن معروف است پس نباید بگذاریم منابع عظیم کرمان دفع شود .

رحیم صفوی گفت: با انسجام و وحدت ملی می توانیم در تبیین راهبردها و برنامه ریزی منسجم بسیاری از برنامه های مد نظر را عملیاتی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 80 درصد از برنامه ها در اختیار دولت است پس ما هستیم که باید کشور را به پیشرفت برسانیم.

انتهای پیام

کد N475097

وبگردی