آفتاب

تداوم تظاهرات علیه قتل نژادپرستانه نوجوان سیاهپوست در امریکا

تداوم تظاهرات علیه قتل نژادپرستانه نوجوان سیاهپوست در امریکا

تهران ؛ ایرنا - تظاهرات علیه قتل نژادپرستانه یک نوجوان سیاهپوست غیر مسلح به ضرب گلوله یک پلیس سفید پوست در امریکا ادامه یافت و ده ها معترض روز شنبه در شهر فرگوسن ایالت میسوری دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر فرگوسن ، روزنامه نیویورک تایمز نوشت : برخی از معترضان خواستار تظاهرات بیشتر در روز دوشنبه شدند و مصرانه از اتومبیل داران خواستند در روز تعطیل ملی کارگر راه بندان در شهر ایجاد کنند.

به نوشته این روزنامه ، راهپیمایی و گردهمایی روز شنبه ائتلاف فعالان سیاهپوست، قانونگذاران ایالت میسوری و دیگر گروه های مدنی ترتیب داده شده بود.

قتل مایکل براون 18 ساله در نهم اوت و متعاقبا سخت گیری علیه تظاهر کنندگان در سنت لوییس واقع در حومه فرگوسن بحث در مورد نژادپرستی در امریکا را احیا کرده و محکومیت نظامی گری نیروهای پلیس کشور را برانگیخت .

به دنبال هدف قرار گرفتن براون براثر تیراندازی دارن ویلسون یک افسر پلیس ، شهر فرگوسن شاهد چندین روز اعتراض خشونت بار و درگیری بود.

هیات منصفه یک دادگاه در حال بررسی شواهد و قرائن موجود است تا مشخص کند که آیا ویلسون 28 ساله در تیراندازی مرگبار به براون از اعمال زور بیش از حد استفاده کرده است یا نه ،کالبدشکافی نشان داده است که این نوجوان سیاهپوست هدف شش گلوله قرار گرفته است.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N474981

وبگردی