آفتاب

رویارویی پلیس سوئد با هزاران معترض ضد نئو نازی در استکهلم

رویارویی پلیس سوئد با هزاران معترض ضد نئو نازی در استکهلم

تهران ؛ ایرنا - پلیس سوئد اعلام کرد : در جریان تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به یک راهپیمایی نئو نازیها در مرکز استکهلم در روز شنبه که به رویارویی با پلیس منجر شد ، دست کم سه افسر پلیس زخمی شده اند.

ˈ تاو هیگ ˈ یک پلیس استکهلم به خبرگزاری فرانسه گفت : گزارش های اولیه حکایت از آن دارند که سه افسر پلیس در این رویارویی زخمی شده اند ولی جراحت آنها شدید نیست .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، حدود یکصد عضو حزب نئونازی سوئد روز شنبه در مرکز پایتخت گردهم آمدند و به سخنرانی پرداختند و در کنار آب رژه رفتند.

این راهپیمایی در داخل حلقه محاصره گسترده پلیس برپا شد که برای جلوگیری از تماس مستقیم بین نئو نازیها و معترضان ضد نازی تشکیل شده بود.

معترضان پس از آن که نتوانستند مانع ایجاد شده توسط پلیس را از پیش رو بردارند ، به پرتاب بطری ، آجر و ترفه به سمت حفاظ امنیتی مبادرت کردند.

صدای معترضان ضد نازی به حدی بلند بود که تقریبا صدای سخنرانان نئو نازی را محو و غیر قابل شنیدن کرد.

در تظاهرات دیگر ضد نئو نازی در شهر مالمو در جنوب سوئد در آخر هفته نیز شماری از معترضان پس از برخورد ماموران پلیس با جمعیت حاضر زخمی شدند.

حزب نئو نازی در حال به خدمت گرفتن اعضای خود عمدتا با هدف محدود ساختن مهاجرت است ولی تنها بخش کوچکی از سوئدی ها را جلب می کند.

این حزب 681 رای از 8/5 میلیون آرای استخراج شده در آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2010 را به خود اختصاص داده است.

مترجمام 1403 **1917
کد N474921

وبگردی