آفتاب

صادق زیبا کلام :10 درصدی ها نظرشان را به رییس جمهوری تحمیل می کنند

صادق زیبا کلام :10 درصدی ها نظرشان را به رییس جمهوری تحمیل می کنند

اردبیل - ایرنا - استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت : برخی از افرادی که کمتر از 10 درصد رای مردم را کسب کرده اند اکنون تمام تلاششان را به کاربسته اند تا نظرشان را به رییس جمهوری که با اکثریت آرای مردم برگزیده شده است، تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،صادق زیباکلام شنبه شب در همایش ˈچالش های دولت اعتدال با مجلس اصولگراˈ در اردبیل افزود : دکتر روحانی در انتخابات با کسب بیش از 19 میلیون نفر از رای مردم ایران به عنوان رییس جمهوری برگزیده شده است و مردمسالاری یعنی این که همگان به رای مردم و سیاست هایی که دولت یازدهم اجرا می کند احترام بگذاریم.

وی اضافه کرد: من کاری به خوب و یا بد بودن سیاست ها و برنامه های دولت یازدهم ندارم و بر فرض اقدام ها و برنامه های وزیر علوم بد بودند اما آیا این درست است به دولت رییس جمهوری منتخب مردم اینگونه تاخت؟

او با اشاره به اینکه اصولگرایان تندروی مجلس برای کشاندن وزیران ارشاد و امور خارجه به مجلس برنامه دارند،ادامه داد : نمایندگانی که توافق ژنو را مورد جمله قرارمی دهند و این همه در محافل گوناگون از نابودی فرهنگ و ارزش های جامعه داد سخن می رانند برای استیضاح و برکنار کردن وزیرانی که اکثریت مردم به رییس جمهوری آن رای داده اند برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به برخی از انتقادها از وضعیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت : نهادهای مختلف فرهنگی در کشور براساس اسناد موجود در سال بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه دریافت می کنند و این درحالیست که بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 700 میلیارد تومان است و بهتر است از این نهادها سوال شود که درباره بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و حفظ ارزش ها چه اقدام هایی کرده اند.

وی اهداف استیضاح کنندگان وزیران دولت یازدهم از سوی تعدادی از نمایندگان تندروی مجلس شورای اسلامی را سیاسی و جناحی دانست و اظهار کرد : از سال 1388 تا روی کار آمدن دولت یازدهم فضای بشدت بسته ای بر دانشگاه های ایران حاکم بود و از علل مهم استیضاح و برکناری آقای فرجی دانا این بود که تندروها در مجلس می خواهند همچنان همان فضا بر دانشگاه ها حاکم باشد.

وی گفت که این درحالیست که اکثریت مردم ایران با رای قاطع خودشان به آقای روحانی اعلام کردند که دیگر از حاکمیت چنین فضایی در دانشگاهها خسته شده اند و خواهان آزادی فضای سیاسی در دانشگاهها براساس قوانین و چارچوب های حاکم بر نظام جمهوری اسلامی می باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ زیباکلام در پایان این نشست به سوالهای کتبی و شفاهی تعدادی از حاضران پاسخ داد.

زیباکلام در پاسخ به سوالی که در زمینه مفید و یا زیان آور بودن انجام مذاکره در زمینه رابطه ایران با آمریکا پرسید گفت : این سوال شما کلی است و در این فرصت کوتاه نمی توان پاسخ لازم را داد ولی به شکل خلاصه می گویم که باید اول مبنای تخاصم بین این دو کشور مشخص شود و اینکه آیا ایران و آمریکا بطور ذاتی با همدیگر دشمن هستند و یا اینکه سبب آن بعضی مسایل بوده است.

وی تصریح کرد : بنده بر این باورم که در روابط با تمام کشورها باید در وهله اول موضوع منافع ملی در نظر گرفته شود همانگونه که در جهان کنونی دولتمردان و سیاستمداران کشورهای گوناگون بر این اساس با سایر دول رابطه برقرار می نمایند.

این همایش که در سالن سماء دانشگاه آزاد اسلامی و از سوی خانه کارگر استان اردبیل همزمان با گرامیداشت هفته دولت برپا شده بود با استقبال جمع زیادی از افراد که اکثرشان را دانشجویان و جوانان تشکیل می دادند مواجه شد به گونه ای که بسیاری از حاضران و خبرنگاران به شکل ایستاده در حاشیه سالن ها و راهروها سخنرانی را پی گرفتند.

همچنین این همایش با یک و نیم ساعت تاخیر برگزار شد و مجری آن اعلام کرد که علت این تاخیر بعضی مسایل بود که در اینجا قابل ذکر نیست.

592/530 **1917
کد N474890

وبگردی