آفتاب
مسابقات تکواندوی گرندپریكس– قزاقستان؛

مهدی خدابخشی طلایی شد

مهدی خدابخشی طلایی شد

در پایان دومین روز از مسابقات گرندپریكس قزاقستان، مهدی خدابخشی تكواندوكار کشورمان به مدال طلای ارزشمند وزن 80- کیلوگرم دست یافت.

در پایان دومین روز از مسابقات گرندپریكس قزاقستان، مهدی خدابخشی تكواندوكار کشورمان به مدال طلای ارزشمند وزن 80- کیلوگرم دست یافت.

به گزارش ایلنا، دومین دوره مسابقات گرندپریكس در سال 2014 از صبح روز (جمعه) در "آستانه" قزاقستان آغاز شد. این رقابتها در كلاس G4 برگزار و 206 تكواندوكار رنكینگ دار المپیکی از 50 کشور، برای افزایش امتیازات خود در راستای كسب سهمیه المپیك 2016 برزیل به مدت 3 روز مبارزاتشان را پیگیری خواهند کرد.

امروز (شنبه) و در پایان دومین روز این مسابقات، مهدی خدابخشی تكواندوكار وزن 80- كیلوگرم (وزن سوم المپیك) در مرحله فینال "استیون لوپز" از آمریکا (قهرمان 5 دوره جهان و دارنده 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک) را پیش رو داشت که این تکواندوکار از حضور در این مبارزه کناره گیری کرد و بازنده اعلام شد و مدال طلای ارزشمند این وزن به خدابخشی رسید.

نماینده کشورمان با کسب این مدال طلای ارزشمند، 40 امتیاز را به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

تكواندوكار شایسته كشورمان برای رسیدن به فینال، پیش از این برابر "وون جانگ هون" از كره جنوبی (قهرمان نوجوانان جهان و قهرمان بزرگسالان آسیا)، "سباستین كریسمیچ" از آرژانتین (قهرمان المپیك 2012 لندن و دارنده مدال برنز گرندپریكس چین) و "آنتون كاتكوف" (دارنده مدال برنز جهان) را به ترتیب با نتایج 8 بر صفر، 6 بر یك و راند طلایی به برتری رسیده و در مرحله نیمه نهایی "توران مایزرون" از فرانسه (دارنده مدال برنز گرندپریکس چین و نایب قهرمان اروپا) را 9 بر یک شکست داده بود.

بدین ترتیب پرونده ایران در دومین روز این مسابقات با یک مدال طلای خدابخشی و یک مدال نقره عاشورزاده بسته شد.

گفتنی است؛ بهنام اسبقی نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان فردا (یکشنبه) و در آخرین روز این رقابتها به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

کد N474789

وبگردی