آفتاب

روحانی/پایانی/: نسبت به مذاکرات ناامید نیستیم/ از هر دو جناح در دولت حضور دارند

روحانی/پایانی/: نسبت به مذاکرات ناامید نیستیم/ از هر دو جناح در دولت حضور دارند

رییس جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایرنا در مورد مذاکرات هسته‌ای و بداخلاقی برخی کشورها در جریان مذاکرات، اظهار کرد: در دنیای سیاست همه باید تلاش کنیم. در زمانی که توافق موقتی به اسم اقدام مشترک یا تفاهم ژنو منعقد شد همین بداخلاقی ها وجود داشت و بداخلاقی ها از بین نرفت اما تلاش شد و به نقطه تفاهمی ولو برای شش ماه به صورت موقت رسیدیم و باز هم برای ادامه این توافق تفاهم کردیم پس ما دو بار علیرغم بداخلاقی‌ها به تفاهم رسیدیم.

وی افزود: البته این بار کمی سخت‌تر است زیرا به دنبال تفاهم نهایی هستیم. اگر طرف ما کشوری بود که اعتماد و حسن نیت او مورد اطمینان بود شاید وضعیت متفاوت بود نسبت به کشورهایی مثل آمریکا که در این مساله سردمدار هستند لذا پیشرفت کار قدری مشکل است اما ما هیچ وقت ناامید نبوده، نیستیم و نخواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه مذاکره را با قدرت ادامه می دهیم، گفت: البته این کار سخت است اما معنایش این نیست که به نتیجه نمی رسیم. من هم به ادامه و نتیجه کار بدبین نیستم گرچه کار سخت و پیچیده است اما با امیدواری کار را ادامه می دهیم تا به نتیجه برسیم.

وی با تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در نشست خبری اظهار کرد: معمولا در مصاحبه های مطبوعاتی زمان کم می آید شاید چاره این است که در فرصت های نزدیک‌تری خدمت عزیزان برسیم البته در طول یک سال گذشته چهار بار نشست خبری داشته ایم و چهار نوبت هم با صداوسیما برنامه زنده داشتیم، ضمن اینکه در پایان سفرهای استانی نیز یک نشست خبری در سطح استان برگزار می شود که مجموعا چهارده تا پانزده نوبت نشست خبری در یک سال گذشته وجود داشته است. البته هر چه فاصله زمانی جلسات کوتاه‌تر باشد مفیدتر است و می توانیم استفاده بیشتری داشته باشیم.

رییس جمهور با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل دو سویه دولت با رسانه ها، ادامه داد: ما نیازمند کمک اصحاب رسانه هستیم تا اخبار دولت و فعالیت هایش را به مردم منتقل کنند و مطالبه، نقد و سخن مردم را نیز به دولت منتقل کنند و بهترین واسطه باشند چرا که هدف همه ما جز پیشرفت کشور نیست و تعالی مادی و معنوی ملت را می خواهیم.

روحانی اضافه کرد: باید تحمل ها را بالا ببریم و نقدها را گوش شنوا بشنویم. دولت خودش را نیازمند نقد می داند؛ نقدی که دلسوزانه باشد و به نوعی نصیحت است و در آن خیرخواهی وجود دارد.

وی با اشاره به تمایلات جناحی برخی رسانه ها در کشور، اضافه کرد: به نظر من این دولت اولین دولتی است که بعد از انقلاب در آن هر دو جناح حضورپررنگی دارند البته مقطعی شبیه این هم وجود داشت و شایعه بود که در داخل دولت انجمن اسلامی است ولی الان شکل کار اینطور نیست و از هر دو جناح افراد فعالی در دولت هستند و در طول یک سال گذشته همه برای خدمت به جامعه تلاش کردند و مشکلی هم وجود نداشت.

رییس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به نزدیک تر شدن روابط دولت با رسانه ملی تصریح کرد: ما امیدواریم رسانه ملی کمک بیشتری به دولت کند زیرا شرایط ما شرایط عادی نیست. اگر تحریم نبودیم، منطقه مشکل نداشت و رکود و تورم نداشتیم شاید کمک کمتری هم به دولت می شد مشکلی نبود اما اکنون ما نیازمند کمک همه رسانه ها و رسانه ملی هستیم و ان شاءالله این کمک ادامه می یابد و شاهد همکاری های تنگاتنگی هستیم تا به اهداف ملی خود دست پیدا کنیم و شاهد ثبات، آرامش و امنیت در کل منطقه باشیم.

انتهای پیام

کد N474610

وبگردی