آفتاب
روحانی/12/:

در حال عبور از رکود هستیم/در سفر رییس‌جمهور چین به تهران توافقات مثبتی را شاهد خواهیم بود

در حال عبور از رکود هستیم/در سفر رییس‌جمهور چین به تهران توافقات مثبتی را شاهد خواهیم بود

رییس‌جمهور اظهار کرد: اولویت دولت از بین بردن رکود حاکم بر اقتصاد کشور است و من فکر می‌کنم این اتفاق در حال رخ دادن است و در حال خروج از رکود هستیم و امیدواریم به زودی رشد اقتصادی ما مثبت شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن روحانی طی نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر در مورد برنامه دولت برای حل مشکل بیکاری، گفت: بیکاری در کنار رکود یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور است و می‌توان گفت معضل بیکاری نوعی مشکل اقتصادی و اجتماعی است که نتیجه آن مشکلات فرهنگی را نیز ایجاد می‌کند و برای حل این مشکل نیز باید به فکر خروج از رکود باشیم. فکر می‌کنم امسال در این هدف موفق شویم.

وی افزود: اگر از رکود عبور کنیم اشتغال هم به تدریج وضع بهتری می‌یابد و امروز نیز بحمدالله در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیر نفت و انرژی و معدن اتفاقات خوبی افتاده است و من به مردم قول می‌دهم در ادامه کار مسیر اشتغال باز شود. البته باید اذعان کرد که راه سختی در پیش است و اشتغال تحصیل‌کرده‌ها یکی از اصلی‌ترین مخاطرات مسیر اشتغال در کشور است.

رییس قوه مجریه در پاسخ به سوال خبرنگار فونیکس تی‌وی چین که در ارتباط با برنامه ایران در صورت عدم توافق با 1+5 و آینده روابط اقتصادی با چین بود، گفت: روابط ایران و چین در حال توسعه است و در دو دور مذاکراتی که با رییس‌جمهور چین تاکنون داشتیم برنامه‌ریزی‌هایی در بخش‌های مختلف برای توسعه روابط انجام شده است که بخشی از آنها تحقق یافته و بخشی نیز در حال تحقق است.

وی ادامه داد: این روابط در چند بخش تدوین و برنامه‌ریزی شده و در سفر آینده رییس‌جمهور چین به تهران نیز امیدواریم توافقات مثبتی انجام گیرد و باید گفت که چین در شرایط تحریم یکی از کشورهایی بود که رابطه خوبی با ایران داشت و در آینده نیز این روابط توسعه خواهد یافت اما در صورتی که توافقات ایران با 1+5 به طور کامل انجام گیرد و تحریم‌ها از بین برود شرایط به کلی تغییر خواهد کرد.

ادامه دارد

کد N474577

وبگردی