آفتاب

رئیس جمهور/7/: برای مبارزه با تروریسم به همکاری همه کشورها نیازداریم/هنوز قصد سفر حج ندارم

رئیس جمهور/7/: برای مبارزه با تروریسم به همکاری همه کشورها نیازداریم/هنوز قصد سفر حج ندارم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار المنار در مورد برنامه ایران برای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: برای مبارزه با تروریسم همه‌ی کشورها باید به صورت عملی اقدامات مناسبی را انجام دهند، ما نیز در منطقه برای مبارزه‌ای جدی با این پدیده به همکاری همه کشورها نیاز داریم.

روحانی طی سخنان خود درنشست خبری که به مناسبت هفته‌ی دولت برگزار شد، افزود: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل موضوع مبارزه‌ی جهانی علیه تروریست و خشونت و افراط گرایی مطرح شد که در مجمع عمومی نیز به تصویب رسید و این نکته امروز باید با اقدام عملی این کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان این که اگر دنیا در مورد تروریسم اقدامی نکند این اتفاق دامن همه را خواهد گرفت، گفت: ما در گذشته اعلام کردیم که اگر اقدام جدی علیه تروریست، خشونت و افراط‌گرایی نشود، بسیاری از کشورها درگیر این موضوع می‌شوند و در سطح خاورمیانه شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود و در همین مسیر باید کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند رفتار و اعمالشان را با حرف و شعار تطبیق دهند و سازگار کنند و بی‌شک جنایت در هر جای دنیا مورد قبول نیست و بایدتوجه داشت که جنایت جنایت است اما متاسفانه شاهدیم برخی از کشورها در موضوع تروریست به اهداف ملی توجه می‌کنند در حالی که باید نگاهی جهانی به این موضوع داشت.

رئیس جمهور با بیان این که کشتن هر انسان بی‌گناهی به معنای جنایت علیه کل بشریت است گفت: هر انسان بی‌گناهی در هر جای دنیا کشته شود یعنی بشریت ذبح شده و باید با این پدیده در همه جای دنیا مبارزه کنیم. لذا از این موضوع استقبال می‌کنیم که جهانیان به اجماع علیه مبارزه با تروریسم، خشونت، و افراط گرایی برسد.

وی در پاسخبه سوال دیگری در مورد قصد رئیس جمهور برای حضور در مراسم حج خاطر نشان کرد: ما همواره مشتاق زیارت خانه خدا و مدینه‌النبی بودیم و هستیم اما هنوز قصدی برای حضور در مراسم حج ندارم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد در مورد امکان تغییر نرخ پیش بینی شده تورم برای پایان سال 93 تصریح کرد: همانطور که گفته شد برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که رقم پیش بینی شده تورم برای پایان سال 93 رقمی بالاتر از 20 درصد باشد ممکن است روند نزولی به روند صعودی تبدیل شود. آن چه که ما اعلام کردیم برای پایان سال 93 تورم زیر 20 درصد بوده است و فکر می‌کنم با توجه به این که به اهداف خود در مورد نرخ تورم در سال 92 رسیدیم بتوانیم به این هدف نیز برسیم.

وی افزود: البته با توجه به برخی اقدامات در شرایط فعلی تا دو سه ماه آینده پیش بینی جدید تورم برای پایان سال 93 را اعلام می‌کنیم. اما آنچه که قطعی است رقم تورم برای پایان 93 زیر 20 درصد پیش بینی شده است که امیدواریم با همین شیب بتوانیم به اهداف طولانی مدت خود یعنی تک رقمی کردن نرخ تورم نیز برسیم.

ادامه دارد

کد N474514

وبگردی