آفتاب
نماینده ائتلاف دولت قانون:

دوگانه بودن سیاستهای آمریکا در قبال عراق/جو بایدن به دنبال تحقق امنیت رژیم اسرائیل است

دوگانه بودن سیاستهای آمریکا در قبال عراق/جو بایدن به دنبال تحقق امنیت رژیم اسرائیل است

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون با اشاره به تلاش های تجزیه طلبانه معاون رئیس جمهوری آمریکا در عراق، آن را در راستای تحقق امنیت رژیم صهیونیستی دانست و از سیاست های دوگانه آمریکا در قبال ملت عراق به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عالیه نصیف عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی گفت: ملت عراق اعم از شیعه و سنی مخالف دخالت آمریکا در سیاست های داخلی عراق هستند.آمریکایی ها با دموکراسی ناقص جز مصیبت برای ما چیزی نداشته اند.آنها با صدور قوانین و مجبور کردن عراقی ها به اجرای آن اقدامی غیر قانونی انجام دادند، زیرا اشغالگر حق صدور قوانین و تحمیل آن بر کشور تحت اشغال را ندارد.

وی افزود: از سال 2003 تا به امروز آمریکا اقدامی در جهت تجهیز ارتش عراق با وجود حملات تروریستی انجام نداده است. جو بایدن بهتر است به عراق بیاید تا ببیند که در هر خانه عراقی شهید و جانبازی به علت اقدامات تروریستی وجود دارد.

نصیف ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا در تسریع تسلیحاتی و آموزش نیروهای پیشمرگه به محض نزدیک شدن خطر تروریسم به اربیل اعلام کرد: این دوگانگی در برخورد با ملت عراق را نشان می دهد و ما می دانیم که آمریکا کشورهای منطقه را وادار به صدور تروریسم به عراق کرده است.

وی افزود: آمریکا بیشتر از آنکه به فکر منافع سنی ها، شیعیان و کردها باشد منافع خودش برایش مهم است و به همین منظور به دنبال تجزیه عراق مطابق معیارهای طایفه ای برای تحقق امنیت اسرائیل است و برای تحقق این امر بر موضوع حاشیه راندن سنی ها متمرکز شده است در حالی که سنی ها سهمیه های وزارتی مطابق نتایج انتخابات همانند بقیه طیف ها دارا هستند و استانهای سنی از همه حقوق خود در بودجه برخوردارند.

نصیف تاکید کرد: همه باید در راستای خنثی کردن طرح های تجزیه طلبانه بایدن حرکت کنند و اهداف صهیونیست ها درفروپاشی عراق و ایجاد اسرائیل از نیل تا فرات را ناکام بگذارند.

کد N474513

وبگردی