آفتاب

روحانی/5/: هیچ‌یک از وعده‌ها یادمان نرفته است/می‌خواهیم آشتی را بیشتر و شکاف را کمتر کنیم

روحانی/5/: هیچ‌یک از وعده‌ها یادمان نرفته است/می‌خواهیم آشتی را بیشتر و شکاف را کمتر کنیم

رییس‌جمهور با بیان اینکه تلاش‌مان این است تا شکاف‌ها را از میان برداریم، گفت: در زمینه سیاست داخلی تلاش ما این است که به آنهایی که زیست‌شان در شکاف است بفهمانیم در شکاف هستند. می‌خواهیم آشتی را بیشتر و شکاف را کمتر کنیم که امت و ملت واحدی باشیم و دست در دست هم دهیم. بدون وحدت عبور از این پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود افزود: البته جناح‌ها و احزاب باید فعالیت خود را انجام دهند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب گفتند همه احزاب باید در چارچوب قانون اساسی فعال باشند تا هم نشاط به وجود بیاید و هم جامعه در انسجام باشد. دولت مصم است شکاف بین ادیان و مذاهب را نیز از میان بردارد. ممکن است برخی خوشحال نباشند اما ما این کار را ضروری می‌دانیم.

وی در ادامه گفت: همه ما زیر یک پرچم، پرچم جمهوری اسلامی ایران و زیر یک چتر که قانون اساسی و هدایت مقام معظم رهبری است، هستیم، کشور ما جز این راهی ندارد. در مسائل اجرایی هم تصمیم‌گیری با دولت است و به آن عمل می‌کند. این عمل کردن در چارچوب وعده‌های انتخاباتی و همچنین چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

رییس‌جمهور گفت: ما هیچ یک از وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم یادمان نرفته و حتما به آن عمل می‌کنیم. برای هر کاری که بخواهیم انجام دهیم حتی گردش به چپ و راست هم مردم را باخبر می‌کنیم و اگر آن را قبول کردند انجام می‌دهیم. ما اعتدال را در پیش گرفته‌ایم و به یمین و شمال نمی‌رویم. اکثریت جامعه ما خواهان اعتدال هستند نه اینکه چون دولت ما دولت اعتدال است این حرف را بزند در واقعیت جامعه ما اعتدال‌خواه است و از افراط گریزان است.

روحانی همچنین خطاب به افراطیون، گفت: آن گروه کوچکی که می‌خواهد افراطی باشد بداند که ما آنها را به اعتدال دعوت می‌کنیم، این را خیر دنیا و آخرت را دارد.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ و عملکرد دولت در این حوزه، تصریح کرد: ما معتقدیم پرچم فرهنگ جامعه باید بر دوش صاحبان فرهنگ باشد و دولت آنها را یاری کند. معیار ما قانون است. هیچ گروهی حق ندارد کار خودسر در زمینه فرهنگ انجام دهد. در هر زمینه‌ای که قانون وجود ندارد می‌خواهیم که قانونش تصویب شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت می‌خواهد چهره رحمانی اسلام را به جهانیان بشناساند، خاطرنشان کرد: مبنای سیاست خارجی این دولت آن است که چهره واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کند و اسلام رحمانی را برای آنها تبیین کند. مردم ایران اهل فرهنگ و ادب هستند و می‌خواهند زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

روحانی ادامه داد: شما می‌دانید که در 100 سال گذشته ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرد اگر هم جنگی بوده برای دفاع از خود در برابر متجاوزگران بوده است. ما می‌خواهیم با همسایگان‌مان ارتباط داشته باشیم. دیدید که این یک سال چند تن از روسای کشورهای همسایه به ایران سفر کردند و من نیز به چند کشور سفر کردم.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم، گفت: ما می‌خواهیم با وحدت و مسالمت‌آمیز زندگی کنیم به همین جهت با هر نوع تروریسم مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم و هر کشور و ملتی هم که از ما کمک بخواهد مثل لبنان و فلسطین به آن کمک می‌کنیم.

رییس‌جمهور در مورد حوزه سیاست خارجی نیز گفت: مبنای کار ما در زمینه هسته‌ای همکاری با گروه 1+5 است. اگر صداقت وجود داشته باشد و زیاده‌خواهی‌ها نباشد همکاری ما باقی می‌ماند و می‌توانیم به توافق نهایی دست پیدا کنیم. از آغاز کار آن چیزی که در ذهن ما بود تحقق یافت و پیشرفت کردیم. امیدواریم بتوانیم دست در دست هم تحریم‌های ظالمانه را از سر ملت ایران برداریم.

ادامه دارد

کد N474491

وبگردی