آفتاب

سفیر ایران در باکو: داعش با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی شکل گرفت

سفیر ایران در باکو: داعش با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی شکل گرفت

سفیر ایران در باکو گفت: گروه داعش برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی شکل گرفته و حوادث سوریه، گسترش تروریسم به عراق و نیز حمایت برخی کشورها از این حوادث، نشانگر این مساله است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن پاک آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با روزنامه ینی مساوات ضمن تکذیب حضور نیروهای ایرانی در عراق گفت: عراق دارای یک ارتش قدرتمند است و مردم عراق نیز پس از اعلام فتوای مراجع تقلید و علماء، اسلحه به دست گرفته و آماده مبارزه با گروه داعش شده‌اند.

سفیر ایران به بخشی از خاطرات هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا که در کتاب اخیر وی منتشر شده اشاره کرد و افزود: کلینتون در این کتاب اعتراف کرده که گروه داعش را خود ما برای تضعیف عراق و سوریه تاسیس کردیم.

پاک ایین با تاکید بر اینکه حوادث تروریستی درعراق را جنگ میان شیعه و سنی نمی‌دانیم، افزود: باید همه کشورهای مسلمان متحد شده و با توقف فروش نفت به کشورهای غربی ، از آنها بخواهند تا گرو‌ه‌های تروریستی مانند داعش را مورد حمایت قرار ندهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان برای حل مشکلات جهان اسلام با یکدیگر متحد شوند و روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده و تا آزادی کامل فلسطین به مردم مظلوم و بی دفاع غزه کمک کنند.

پاک ایین با تصریح بر اینکه امروز رژیم صهیونیستی ضعیف ترین روزهای عمر خود را تجربه می کند به روند نابودی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: من آن زمان به عنوان سفیر در کشور زامبیا، نابودی تدریجی آپارتاید را شاهد بودم، آن رژیم نیز مورد حمایت کشورهای غربی بود اما در سایه مقاومت و مردم و نیز حمایت های انسان دوستانه کشورهایی مانند ایران، آپارتاید از بین رفت و چنین سرنوشتی در انتظار صهیونیسم نیز است.

وی ادامه داد: آپارتاید و صهیونیسم دو نظام مشابه هستند که بر اساس نژادپرستی تأسیس شدند، در آن زمان غربی ها وقتی شاهد روند نزولی این رژیم شدند، چهره عوض کرده و خود را به عنوان کشورهای ضد آپارتاید نشان دادند و امروز نیز در میان کشورهای غربی در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی آن اتحاد و وحدت کلمه قبلی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N474359

وبگردی