آفتاب
معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

رشد 500 درصدی مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی به کشور

رشد 500 درصدی مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی به کشور

طبق آمار سازمان سرمایه‌گذاری کشور در طول یکسال گذشته مراجعات هیات‌های سرمایه‌گذاری خارجی به ایران 500 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد خزاعی – رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران – در مراسم افتتاحیه مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: رشد 500 درصدی مراجعه هیات‌های سرمایه‌گذاری خارجی به ایران بدون در نظر گرفتن اهدافی مثل تامین فاینانس و مراجعات فردی بوده است.

وی افزود: در بین درخواست‌های هیات‌های سرمایه‌گذاری خارجی کشور‌های اروپایی و عربی حضور داشته و بالغ بر 300 هیات به کشور مراجعه کرده‌اند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان این‌که رشد بالای درخواست برای سرمایه‌گذاری در ایران نشان‌دهنده اقبال مراجع بین‌المللی از فضای حاکم بر کشور است، افزود: تمام مراجعات هیات‌های سرمایه‌گذاری در طول یکسال گذشته منجر به اقدام به سرمایه‌گذاری نشده است، چرا که باید مراحل مورد نظر تمام شود.

خزاعی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان منبعی برای تامین مالی کشور بیان کرد: در حوزه اول باید مقررات و قوانین مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد که البته با تشکیل کارگروه‌هایی مشغول این اصلاحات هستیم.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: مساله‌ی دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری اشاعه‌ی استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سطح کشور است.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت اقتصاد در حوزه سرمایه‌گذاری به گونه‌ای است که نباید خدمات تنها به یک استان محدود شده و باید در تمامی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که باید به سمتی حرکت کنیم که براساس خدمات در استان‌ها که زیر نظر استانداران اداره می‌شود به گونه‌ای باشد تا تفویض اختیار کامل به استانداران انجام شود.

انتهای پیام

کد N474336

وبگردی