آفتاب

ادامه تظاهرات ضد دولتی در 4 شهر پاکستان/ ادعای عمران خان درباره پیروزی اپوزیسیون

ادامه تظاهرات ضد دولتی در 4 شهر پاکستان/ ادعای عمران خان درباره پیروزی اپوزیسیون

ادامه تظاهرات ضد دولتی در چهار شهر پاکستان و ادعای عمران خان درباره پیروزی اپوزیسیون از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، در پی شکست مذاکرات کمیته مذاکره کننده دولت پاکستان با مخالفان، عمران‌ خان رهبر حزب تحریک انصاف با اشاره به برگزاری تظاهرات ضد دولتی در شهرهای کراچی، لاهور، مولتان و فیصل‌ آباد اعلام کرد که احتمالا این تظاهرات به دیگر شهرهای پاکستان در فردا یکشنبه می رسد.

وی همچنین خواستار پرداخت نکردن قبوض برق و گاز از سوی معترضان شد و هشدار داد در صورت پرداخت این قبوض از سوی اعضای حزب این افراد از حزب اخراج می‌ شوند.

شاه محمود قریشی عضو ارشد حزب تحریک انصاف نیز در دیدار با طاهر القادری خواستار افزایش مدت زمان اولتیماتم به دولت تا 24 ساعت آینده و همچنین استعفای نواز شریف و وزیر کشور پاکستان شد.

نیشن نیز گزارش داد که رهبر تحریک انصاف پاکستان با تاکید بر لزوم تداوم تظاهرات سراسری در پاکستان تا زمان برکناری نواز شریف گزارش داد که عمران خان پیش بینی کرده که پیروزی اپوزیسیون نزدیک است.

خبر دیگر اینکه "سراج الحق" رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به پیامدهای خطرناک ادامه بحران سیاسی در این کشور تاخیر در حل و فصل بحران سیاسی را از جمله پیامدهای این بحران برشمرد و خواستار حل هرچه سریعتر بحران از سوی احزاب معترض در چارچوب قانون اساسی شد.

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن منافع مردم از سوی دولت و احزاب مخالف خواستار کناره گیری نخست وزیر از قدرت در صورت تایید تقلب در انتخابات گذشته از سوی کمیسیون قضایی و همچنین توافق احزاب سیاسی برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در آینده این کشور شد.

کد N474271

وبگردی