آفتاب

اوکراین از اتحادیه اروپا کمک نظامی خواست

اوکراین از اتحادیه اروپا کمک نظامی خواست

مسکو - ایرنا - ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین در دیدار با ˈهرمان وان رامپویˈ رییس شورای اروپایی خواستار کمک های این اتحادیه به اوکراین با اولویت عرصه های فنی -نظامی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، پوروشنکو روز شنبه در این دیدار در کی یف، حمایت های اتحادیه اروپا از کشورش را عالی ارزیابی و از آن تقدیر کرد.

وی افزود: پشتیبانی اتحادیه اروپا از اوکراین در شرایط کنونی که غمبار و بسیار دشوار است، اهمیت فراوان دارد.

رییس جمهوری اوکراین تشریک مساعی و هماهنگی اقدامات با اتحادیه اروپا در مقابله با شبه نظامیان جدایی طلب در استانهای دونتسک و لوهانسک را بسیار مهم خواند.

پوروشنکو با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید به ورود نیروهای روسیه به اوکراین پاسخ مناسب بدهد، برای واکنش شدید و محکم سران کشورهای اروپایی در اجلاس مجلس اروپا ابراز امیدواری کرد.

رییس شورای اروپایی در این دیدار گفت که در روزهای اخیر اقدامات طرف روسی موجب تشدید مناقشه در منطقه دونباس شده و این مساله نگرانی سران اتحادیه اروپا را برانگیخته است و به همین دلیل مجلس اروپا اجلاس فوق العاده برگزار می کند.

وی ابراز امیدواری کرد بحث در باره مساله اوکراین در اجلاس اتحادیه اروپا ثمربخش باشد و سران کشورهای اروپایی پاسخی عادلانه و مناسب به اقدامات روسیه بدهند.

اروپام*5*391*518 **1561**1479
کد N474208

وبگردی