آفتاب

فیصل مقداد: عربستان و ترکیه از حمایت تروریست‌ها دست بردارند

فیصل مقداد: عربستان و ترکیه از حمایت تروریست‌ها دست بردارند

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه مقابله با خطر گروه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی همکاری تمامی کشورهای جهان را می‌طلبد، گفت: جنگ تروریستی علیه سوریه زمانی متوقف می‌شود که عربستان و ترکیه حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای برای روزنامه البناء لبنان نوشت: ما به خوبی می‌دانیم آنچه در منطقه رخ داده تلاش و برنامه‌ای برای از بین بردن مسائل جهان عرب و امکانات و توانایی‌های آن جهت هموار کردن راه برای تحقق نقشه‌های غرب و همچنین نقشه‌ اسرائیل برای از بین بردن مساله فلسطین است.

وی گفت: سوریه طی سه سال جنگ و درگیری در مقابل دشمنان مقاومت کرد و از همان آغاز درگیری‌ها اعلام کرد که کسانی که به کشور سوریه تجاوز کنند و سلاح علیه نیروهای نظام به کار بگیرند تروریست هستند و مقابله با آن‌ها واجب است. در واقع سوریه همواره بر این مساله پافشاری کرده که هرگونه عملیات نظامی روی خاک این کشور بدون همکاری با دولت به مثابه دشمنی است. دمشق همواره در مرکز و قلب هرگونه ائتلاف و گروهی است که به مبارزه با گروه "دولت اسلامی" (داعش) و جبهه النصره و شاخه‌های القاعده بپردازد.

مقداد خاطرنشان کرد: اجرای قطعنامه 2170 شورای امنیت به این معناست که کشورهای غربی و هم‌پیمانان عرب آن‌ها باید حمایت از گروه‌های تروریستی و اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها علیه سوریه یا عراق را متوقف کنند چرا که تحریک‌ آن‌ها خود دعوتی ضمنی از تندروها برای پیوستن به گروه‌های تروریستی است.

اگر جامعه جهانی آگاهی کاملی از جنگ تروریستی علیه سوریه و عراق و لزوم مقابله با این "سرطان" که به بقیه کشورهای منطقه نیز سرایت کرده و خطری است که همگان را تهدید می‌کند، داشته باشد، سوریه نیز از این مساله استقبال می‌کند.

وی گفت: اگر جامعه جهانی بخواهد برای مقابله با تروریسم اقدامی اتخاذ کند، ما بخشی از جنبش جهانی مبارزه با تروریسم هستیم به شرطی که در چارچوب قانون بین‌المللی و احترام به حاکمیت کشورها و عدم اتخاذ اقدامات یکجانبه صورت بگیرد. سوریه از بحران خود پیروز بیرون می‌آید، اما جنگ تروریستی علیه سوریه زمانی متوقف خواهد شد که دولت‌های غربی از عربستان بخواهند حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها را متوقف کند و از ترکیه بخواهند تا خاک خود را مرکز آموزش گروه‌های تروریست نکند.

وی گفت: عملیات گروه داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه و خارج از آن گسترش یافته است و این مساله‌ای است که نشان می‌دهد رهبران اروپایی باید پایبندی خود را به مقابله با تروریسم نشان دهند. در واقع اگر ما خواهان عدم گسترش خطر داعش و دیگر گروه‌ها هستیم باید تمامی کشورها برای مقابله با تروریسم با هم همکاری کنند و این مساله "وظیفه مقدسی" است و تمامی مسئولان سیاسی مسئولت آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام

کد N474046

وبگردی