آفتاب

پیام جدی اوباما به روسیه در نشست آتی ناتو

پیام جدی اوباما به روسیه در نشست آتی ناتو

رئیس‌جمهوری آمریکا ظرف چند روز آینده به استونی سفر خواهد کرد و در یکی از نشست‌های ناتو شرکت می‌کند تا پیام قاطعانه و بسیار جدی را به همتای روسی خود بدهد مبنی بر اینکه باید تهاجمش به اوکراین را متوقف کرده و دست از کشورهای بالتیک بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مداخله جدید روسیه به شرق اوکراین که در حمایت از جدایی‌طلبان صورت گرفت، باعث بی‌ثباتی این کشور شده است و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مجدداً تضمین داد، متحدین نیروهای ناتو در حوزه دریای بالتیک، کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی در کنار اوکراین خواهند بود و مسکو باید توجه‌اش را به این کشورها معطوف کند.

این سفر، پس از سفر جورج بوش در سال 2006 دومین سفر رئیس‌جمهور آمریکا به استونی خواهد بود. اوباما در این دیدار با رهبران سه کشور ملاقات کرده و سخنرانی خواهد کرد.

چارلز کوپچان، دبیر اجرایی همکاری‌های اروپایی کاخ سفید درباره هدف سفر اوباما گفت: روسیه حتی نباید درباره آشفته کردن استونی یا هیچ یک از دیگر کشورهای حوزه دریای بالتیک فکر کند.

تمرکز این نشست ناتو بر معطوف کردن توجه به شرق به عنوان یک سنگر علیه هرگونه گسترش نیروهای روسی در شرق اروپا خواهد بود.

در حاشیه سفر اوباما همچنین درباره چگونگی مقابله با شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه گفت‌وگو خواهد شد. یکی از چالش‌های اوباما در این سفر متقاعد کردن نیروهای ناتو برای افزایش هزینه‌های دفاعی خود است.

انتهای پیام

کد N473988

وبگردی