آفتاب

یک تحلیلگر ترک: ایران همانند یک قدرت منطقه‌یی، منطقی رفتار می‌کند

یک تحلیلگر ترک: ایران همانند یک قدرت منطقه‌یی، منطقی رفتار می‌کند

یک تحلیلگر مسایل منطقه نوشت: ایران برخلاف بیانات مقامات اسراییل، ایران کشوری نیست که غیرعقلایی رفتار کند و این کشور همانند یک قدرت منطقه‌یی، منطقی رفتار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت رادیوی صدای روسیه در تحلیلی درباره سیاست خارجی حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نوشت: از زمانی ‌که حسن روحانی در ایران بر سر کار آمده است گام‌هایی که در حوزه منطقه‌یی و بین‌المللی برداشته است، مورد توجه همه قرار می‌گیرد. ایران در دوره جدید از یک سو برای مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و متحدانش مذاکره می‌کند و از طرف دیگر با نمایندگان عراق و عربستان سعودی نیز مذاکرات خود را آغاز کرده است.

این سایت خبری با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 نوشت: پس از روی کار آمدن روحانی ایران و کاخ سفید پس از اظهارات مثبت در دوران جدید مذاکرات هسته‌ای خود را آغاز کردند و این مذاکرات تا کنون ادامه دارد.

به نوشته این روزنامه، در تحولات منطقه‌یی ایران تلاش می‌کند که نفوذ خود را افزایش دهد بر همین اساس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به عراق سفر کرد و همه مناطق عراق از جمله بغداد و اربیل بازدید کرد و از طرف دیگر امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران به عربستان سعودی سفر کرده و با سعود الفیصل، وزیر امور خارجه این کشور درباره بحران عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این باره سینان بیردال، تحلیل‌گر مسائل منطقه می‌گوید: با توجه به این‌که اوباما رویکرد جدیدی اتخاذ کرده است به نظر می‌رسد که در مقابل آن ایران نیز با بستن پرونده رویکرد احمدی‌نژاد، با روحانی صفحه جدیدی را آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N473839

وبگردی