آفتاب

هشدار چین نسبت به مداخله خارجی در امور داخلی هنگ‌کنگ

هشدار چین نسبت به مداخله خارجی در امور داخلی هنگ‌کنگ

چین امروز (شنبه) نسبت به هرگونه مداخله خارجی در سیاست‌های هنگ‌کنگ پیش از برگزاری همه پرسی در این دولت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت پکن در مقاله‌ای که در روزنامه خلق چین به چاپ رسیده آورده است: برخی عناصر در مستعمره سابق انگلیس با عناصر خارجی به منظور مداخله در امور داخلی هنگ‌کنگ ارتباط دارند و تبانی می‌کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: این افراد نه تنها باعث تضعیف ثبات و تحولات هنگ‌کنگ می‌شوند بلکه تلاش‌ می‌کنند تا این دولت را به یک پل ارتباطی برای رخنه و نفوذ به چین تبدیل کنند. ما اجازه نمی‌دهیم که چنین اتفاقی بیفتد. هنگ‌کنگ به عنوان یک منطقه خاص برای چین محسوب می‌شود و امور این دولت شهر کاملا به چین مربوط است. پکن به اقدامات و مداخله‌های عناصر بیگانه و خارجی در امور داخلی هنگ‌کنگ پاسخ می‌دهد و از این بیگانگان می‌خواهد تا دست از این کار بردارند.

در این سرمقاله به گروه یا شخص خاصی که جزو عناصر خارجی مداخله‌گر در امور داخلی هنگ‌کنگ باشد، اشاره‌ای نشده است اگرچه انگلیس و ایالات متحده امریکا هر دو یک صدا امیدوارند که همه پرسی برای تعیین نخستین رهبری دولت شهر هنگ‌کنگ به صورت آزاد و عادلانه و بدون سلطه پکن صورت گیرد.

انتشار این هشدار، در حالی صورت گرفت که مجلس چین احتمالا روز یکشبنه یک هیات از حامیان پکن را برای بررسی کاندیداهای پست رهبری هنگ‌کنگ که از سال 2017 آغاز می‌شود، اعلام می‌کند.

انتهای پیام

کد N473826

وبگردی