آفتاب
همایش ایران، هابیل ، عدالت

موحدی کرمانی: برای مقابله با گروه‌های تروریستی به وفاق ملی نیازمندیم

موحدی کرمانی: برای مقابله با گروه‌های تروریستی به وفاق ملی نیازمندیم

موحدی کرمانی گفت: هرچند هیچ گروه تروریستی جرأت ورود به مرزهای کشورمان را ندارد ولی مسئولان ما نباید از تحرکات گروه های تروریستی غافل بمانند و مردم ما همواره باید نسبت به اقدامات آنها هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله موحدی کرمانی که صبح امروز در مراسم همایش ایران، هابیل ، عدالت حضور داشت با ابراز خرسندی از تشکیل انجمن خانواده‌های شهدای ترور(هابیلیان) خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سیاست‌های این انجمن در راستای حمایت از شهدای ترور و مقابله با دشمن است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های تروریستی گروه های بعثی- تکفیری در منطقه گفت: پیدایش داعش یکی از مسائلی است که در منطقه ما به وجود آمده و باعث افزایش اقدامات تروریستی شده است. نکته تأسف‌آور این است که آنها اقدام به افزایش نیروهای خود از سراسر جهان کردند و از طریق تفسیر های نادرست افرادی را جلب کرده و از طریق آنها دست به جنایاتی می زنند که از سوی رسانه‌ها شاهد آنها هستیم.

این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: کشتاری که این گروه‌های تروریستی در منطقه داشتند اگر بی‌سابقه نباشد بسیار کم سابقه است و ما برای مقابله با این وحشیگری‌ها به عزم و وفاق ملی نیاز داریم.

موحدی کرمانی با اشاره به اقدامات پیامبر اکرم (ص) در مقابل دشمنان اسلام افزود: در صدر اسلام نیز دشمنان تلاش داشتند تا از هر طریق به پیامبر اسلام و یاران ایشان ضربه وارد کنند ولی رسول خدا به یاران خود فرمودند که نباید با آنها به طور مستقیم وارد مبارزه شوند چرا که دشمنان از نظر تعداد بسیار بیشتر از یاران پیغمبر بودند و در صورت درگیری امکان از میان رفتن تمام آنها وجود داشت. بنابراین حضرت محمد (ص) اقدام به انسان‌سازی از طریق تبیین حقایق قرآنی کردند تا به این وسیله بر تعداد یاران اسلام و مسلمانان واقعی اضافه کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز نیز ما با داعش و گروه های تروریستی روبرو هستیم که به دست آمریکا درست شده اند و امروز به پایگاه‌های آنها نیز حمله می‌کنند. البته دیدیم که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتی با داعش مقابله خواهند کرد که منافعشان در خطر باشد. بنابراین مشخص است که آنها دلسوز ما نیستند و ما باید خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: هرچند که هیچ قدرتی نمی تواند به سادگی وارد ایران شود ولی ما باید افرادی را مجهز کنیم تا در صورت لزوم از کشور دفاع کنند علاوه بر این باید تلاش شود تا تمام مسلمانان جهان در مقابل داعش و گروه های تروریستی آماده شوند.

موحدی کرمانی با اشاره به برقراری آتش بس نامحدود میان حماس و اسرائیل گفت : خدا را شکر فلسطین پیروز شد و بینی اسرائیل را به خاک کشید. فلسطینی ها به اسرائیل نشان دادند که با ادامه حملات خود تنها این رژیم است که بیشتر به سمت نابودی نزدیک می‌شود .

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد : به طور کلی سلاح مهم نیست بلکه این سلاح روحی است که اهمیت زیادی دارد و همان طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم انجام کارهای فرهنگی می تواند تأثیر بسیار زیادی برای مقابله با دشمن داشته باشد. همچنین امر به معروف و نهی ازمنکر نیز نباید در جامعه فراموش شود چرا که در این صورت مظالم در عالم فراگیر می‌شود .

وی در پایان سخنانش با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر وعده الهی برای حمایت از مظلومان افزود: خداوند در رابطه با از بین بردن باطل به وسیله نیروی حق وعده داده است که همانطور که سلطه طاغوت از میان می رود نور امید هم به دل ها تابیده می‌شود و ما شاهد بودیم که چه طور طاغوت و طاغوتیان از ایران خارج شده و در مقابل امام خمینی (ره) روی کار آمدند ، تسلط حق بر باطل ابدی بوده و به امید خدا مسلمانان همواره با عزت و سربلندی زندگی خواهند کرد.

در ادامه همایش سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیر کل کانون هابیلیان در سخنانی گفت: موضوع جنایات تروریستی در کشور ما موضوعی عجین شده همراه با انقلاب اسلامی است و ما تجربه سنگینی در مسئله تروریسم داشته ایم.

وی افزود: حوادث تروریستی در کشورما از بعد داخلی و از بعد خارجی دارای برخی جهات بی نظیر است و هیچ کشوری در جهان نیست که پدیده تروریسم را به چنین شکلی که در کشور ما است هدفمند و در سطوح مختلف داشته باشد به همین لحاظ این ترورها بی‌نظیر هستند.

هاشمی نژاد در ادامه تروریستی خواندن برخی گروهک های تروریستی از سوی غرب را اقدامی بی ثمر توصیف کرد و گفت: به خاطر برخی ملاحظات سیاسی گروهک نفاق از سوی غرب در لیست گروه های ترویستی قرار گرفت و این مسئله هیچ اثری نداشت و حتی هیچ یک از افراد آن نیز دستگیر نشده‌اند و این نشان می‌دهد که تروریست خواندن این گروهک ها تنها یک کار نمایشی است. در جنایات امروز داعش هم همین‌ها را شاهدیم. وقتی خبرنگاری از سوی داعشیان کشته می‌شود عملاً‌ آمریکا در حال ورود به عرصه داخلی عراق است و اعلام می‌کند که هر کاری که بتواند انجام می دهد ما با چنین دنیایی مواجهیم.

وی با بیان اینکه برخی از ما می‌پرسند که در مورد مسائل حقوقی خانواده های شهدای ترور چه کاری کرده اید، تصریح کرد: باید گفت با این وضعیت چه کاری می‌شود انجام داد. دنیای امروز دنیای زور است از راه قانون و قانونمداری نمی شود به نتیجه رسید اما همه اینها دلیل بر این نمی شود که کاری که می توانیم کنار بگذاریم. امیدواریم با حرکت هایی که از چند سال پیش کانون هابیلیان آغاز کرده بتوان کاری در این راستا انجام داد.

دبیر کل کانون هابیلیان با اشاره به ملاقاتش با گزارشگر ویژه حقوق بشر بیان کرد: در این دیدار توانستیم اسنادی ارائه کنیم که نشان دهد که ایران خود قربانی تروریست است و توانستیم با همان اسنادی که منابع غربی اعلام کرده بودند این مطلب را به گزارشگر حقوق بشر برسانیم که او نیز قبول کرد. با وجود عزم استکبار و فعالیت یک جانبه غرب علیه ما می توانیم با اقداماتی از این دست توطئه ها را خنثی کنیم.

وی در ادامه افزود: وجود مراکزی مانند هابیلیان می تواند در راستای جمع آوری اسناد ویژه ترور فعالیتی برای دفاع از مظلومیت کشور و منافع کشور باشد.

در بخش پایانی این همایش نیز از مجموعه نرم افزاری بررسی حوادث تروریستی ایران با عنوان ایران ، هابیل، عدالت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه همایش "ایران، هابیل، عدالت" نیز در جمع خبرنگاران درخصوص گروهک تروریستی داعش گفت: باید مشخص کنیم که آنها گروه کفر هستند.

وی افزود: این شد اسلام که اینها (داعشی‌ها) یک الله اکبر بگویند و بیایند عده‌ای را بکشند! اینها دورترین انسان‌ها از اسلام هستند.

انتهای پیام

کد N473786

وبگردی