آفتاب
پوتین:

روسیه یکی از کشورهای مهم در عرصه قدرت‌ های هسته‌ ای است/ پیامدهای دخالت غرب در امور داخلی مسکو

روسیه یکی از کشورهای مهم در عرصه قدرت‌ های هسته‌ ای است/ پیامدهای دخالت غرب در امور داخلی مسکو

رئیس جمهوری روسیه کشورش را یکی از کشورهای مهم در عرصه قدرت‌ های هسته‌ ای برشمرد و به پیامدهای دخالت غرب در امور داخلی روسیه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز در گزارشی با پرداختن به اظهارات رئیس جمهوری روسیه در جمع جوانان حامی کرملین نوشت ولادیمیر پوتین ضمن هشدار درباره دخالت های غرب در امور داخلی این کشور از آمادگی نیروهای مسلح روسیه به پشتیبانی تسلیحات هسته‌ ای خود اشاره کرد.

پوتین در این سخنرانی با اشاره به پاسخ روسیه به تجاوزات غرب، الحاق کریمه به خاک روسیه در ماه مارس را با هدف حفاظت از مردم روس‌ زبان این منطقه از دست خشونت دولت اوکراین ضروری خواند و گفت ادامه درگیری در مناطق شرقی این کشور از جمله پیامدهای خودداری کی‌ یف از انجام مذاکره است.

رئیس جمهوری روسیه کشورش را یکی از کشورهای مهم در عرصه قدرت‌ های هسته‌ ای خواند و در عین حال گفت غیرممکن است که روسیه وارد جنگ تمام عیار شود اما در صورت تجاوز از خود دفاع می کند.

وی ضمن انتقاد از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل اقدام "مخالف قانون اساسی" و حذف ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری سابق اوکراین، عملیات‌ های نظامی در شرق این کشور را همچون محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ ها برشمرد.

پوتین همچنین در آستانه برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در گفتگوی تلفنی با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی و رئیس کمیسیون اروپا به بررسی روشهای حل مسالمت آمیز بحران در شرق اوکراین پرداخته و بر ضرورت برقراری هر چه سریعتر آتش‌ بس، توقف خونریزی‌ ها و ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در شرق این کشور تاکید کرد.

پوتین همچنین در تماس تلفنی با "خوزه مانوئل بارازو" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به بررسی بیانیه مشترک رهبران روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست چندجانبه مینسک پایتخت بلاروس پرداخت که سه شنبه گذشته با هدف گفتگو درباره تاثیر امضای توافقنامه مشارکت اوکراین با این اتحادیه در روابط این کشور با کشورهای عضو اتحادیه گمرکی برگزار شد.

کد N473365

وبگردی