آفتاب

برگزاری مراسم آغاز دورهای حرفه‌ای دانشجویی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

برگزاری مراسم آغاز دورهای حرفه‌ای دانشجویی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

مراسم آغاز دوره‌های 25 و نهم حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با شرکت فرماندهان عالیرتبه، ارتش، مسئولین، اساتید و دانشجویان با صحبت‌های امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین ستاد ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مراسم صبح امروز در سالن همایش‌های دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد و در ابتدا امیر ولیوند فرمانده این دانشگاه گزارشی از عملکرد دانشگاه ارائه داد و پس از آن امیر عبدالرحیم موسوی با تبریک دهه کرامت و پیروزی مقاومت فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این پیروزی اهمیت مضاعفی دارد چون قدرت مقاومت را یک بار دیگر به صراحت تایید می‌کند. منظور از مقاومت یک اسم نیست بلکه یک معنا، مفهوم و روش است.

وی افزود: امروز بدون کوچک‌ترین تردید اثبات شده می‌توانیم در کنار قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و قدرت ناشی از وسعت سرزمینی و جمعیت، قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم قرار دهیم و مستضعفان استکبارستیز را بیش از پیش به این قدرت امیدوار و آگاه کنیم.

جانشین ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در تمام طول خدمتش به هر مقطعی چه کوچک و چه بزرگ به عنوان یک ماموریت نگاه کرده است، گفت: به شما توصیه می‌کنم که به تمام طول خدمت خود به عنوان یک ماموریت نگاه کنید و آن ماموریت را هر چه که باشد به عنوان مهم‌ترین کار ارتش و مهم‌ترین ماموریت طول زندگی خود فرض کنید چون این کار باعث می‌شود بازده و بهره‌وری ماموریت بالاتر باشد.

موسوی ادامه داد: امروز با حوادثی که در منطقه شاهدیم بیش از همیشه اثبات شده قدرت لازمه حیات یک ملت است و مولفه نظامی قدرت اگر مهم‌ترین مساله نباشد قطعا یکی از مسائل تعیین‌کننده است. علم به خودی خود قدرت است و تلاقی علم و قدرت می‌تواند باعث موفقیت شود. دافوس دانشگاهی است که عالی‌ترین سطح پژوهش‌های نظامی در تاکتیک و عملیات در آن تدریس می‌شود و طراحان و اساتید آن برای سربلندی ایران تلاش می‌کنند. باید همه ما سطح اهداف خود را پایین نیاوریم و برای رسیدن به اهداف والا تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش چند سال است که تصویب و ابلاغ شده، اضافه کرد: سند راهبردی علم و فناوری ارتش با تلاش چند سال محققین تهیه، تصویب و اخیرا ابلاغ شده است. در هر دو سند ذکر شده مرجعیت علمی در علوم نظامی به تصویب رسیده است و دافوس چون عالی‌ترین مرجع علوم نظامی به حساب می‌آید حفظ و ارتقای مرجعیتش کار مهم و دشواری است و یکی از کارهایی که باید در آن صورت گیرد علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی معمولی این است که دانشجویان به کشف حقایق کشف نشده بپردازند تا بتوانند گره‌های کور را باز کنند.

جانشین فرمانده ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار کرد: آینده‌شناسی، سناریوسازی و بازی جنگ باید دغدغه دائمی تمرین و ممارست همیشگی ذهنی و عملی دافوس باشد که در آن زمان می‌توان از دافوس به عنوان یک مرکز نظریه‌پرداز که به یک مرجع تبدیل خواهد شد نام ببریم.

انتهای پیام

کد N473346

وبگردی