آفتاب

جده امروز میزبان نشستی سرنوشت‌ساز درباره اختلافات شورای همکاری خلیج‌فارس با قطر

جده امروز میزبان نشستی سرنوشت‌ساز درباره اختلافات شورای همکاری خلیج‌فارس با قطر

شهر جده امروز (شنبه) میزبان نشست مهم وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس است که تعدادی از مسائل مربوط به کشورهای این شورا و در راس آن حل و فصل مساله اختلافات با قطر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، عبد اللطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس در خصوص این نشست اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس نشست خود را امروز در جده برگزار می‌کنند که این نشست یکی از پنج نشست وزراتی در سال 2014 است که هدف از آن بررسی تعدادی از مسائل مربوط به روند همکاری مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس و پیگیری اجرای تصمیمات شورای عالی در نشست سران کویت و همچنین اوضاع کنونی در منطقه است.

با پایان یافتن مهلتی که کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس به دوحه برای پایبندی به "توافق ریاض" داده بودند افکار عمومی در کشورهای حوزه خلیج فارس منتظر نتایج این نشست وزارتی هستند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در این نشست هماهنگی مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس در قبال اوضاع امنیتی در منطقه و رخدادهای کنونی در عراق و سوریه و خشونت‌های داعش مورد بررسی قرار گیرد.

در همین حال هیات عربستانی با حضور سعود فیصل، وزیر خارجه و محمد بن نایف، وزیر کشور و خالد بن بندر، رئیس سازمان اطلاعات عربستان پس از سفر خود به بحرین به امارات رفتند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که طرفین در این دیدار در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌ها میان این دو کشور در عرصه‌های مختلف بحث و گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام

کد N473171

وبگردی