آفتاب

شیلی علیه نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایات علیه بشریت اقامه دعوی کرد

شیلی علیه نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایات علیه بشریت اقامه دعوی کرد

یکی از نمایندگان کنگره شیلی به همراه فدراسیون فلسطین در شیلی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات علیه بشریت شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هوگو گوتییرز، نماینده کنگره شیلی گفت: سازمان‌های بین‌المللی مختلف از جمله سازمان ملل در حال حاضر حملات اسرائیل را به عنوان "جنایات علیه بشریت" توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: هیچ‌کس نباید با این فرض که پس از ارتکاب جنایت در محاکم قضایی حاضر نمی‌شود، دست به جنایت علیه بشریت بزند. به همین خاطر من برای این جنایت‌ها به قانون جهانی قضاوت متوسل می‌شوم.

این قانون جهانی توسط اسپانیا برای آگوستو پینوشه، دیکتاتور این کشور و در حالی که در لندن به سر می‌برد مورد استافده قرار گرفت و دولت تل‌اویو نیز برای بازداشت و برقراری عدالت برای آدولف آیشمن، یکی از فرماندهان نازی از این قانون استفاده کرد.

بر اساس قوانین بشری بین‌المللی یک حمله نظامی در صورتی که غیرنظامیان در آن کشته شوند، غیرقانونی است مگر آنکه تعداد کشته‌شدگان متناسب با برتری مستقیم و قاطع نظامی در آن حمله باشد.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز با اشاره به تعداد کودکانی که در فلسطین در پی این حملات کشته شده‌اند، ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را "هرود زمان" (از پادشاهان مستبد قوم یهود) توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N473170

وبگردی