آفتاب

تبلت برای کودکان خوب است یا نه؟

تبلت برای کودکان خوب است یا نه؟

‌یک روانشناس کودک معتقد است: خرید زودهنگام تبلت و گوشی برای کودکان فرصت‌های رشد آنها را می‌گیرد.

عظیم عظیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه امروز خرید تبلت و گوشی تلفن همراه برای کودکان در سن پایین به غلط رسم شده که می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی را برای آن برشمرد.

‌وی با بیان اینکه خرید تبلت و گوشی برای کودکان رواج پیدا کرده است، افزود: این امر باعث می‌شود کودکانی که گوشی تلفن و تبلت ندارند، خلاء و کمبود آن را احساس کنند، کمتر در جمع حاضر شوند و اعتماد به نفس آنها کاسته شود.

‌این روانشناس کودک ایجاد هیجانات فراوان را از دیگر پیامدهای استفاده از تبلت و گوشی توسط کودکان در سنین پایین دانست و یادآوری کرد: این تجهیزات آنچنان برای کودکان جاذبه دارد که مانع می‌شود سراغ کارهای دیگر بروند و فرصت رشد، تربیت و خلاقیت از آنها گرفته می‌شود.

‌عظیمی خاطرنشان کرد: استفاده زودهنگام از تبلت و گوشی موبایل خلاء‌های شخصیتی و تربیتی در کودکان ایجاد می‌کند.

‌وی با بیان اینکه می‌توان از این امکانات استفاده صحیح در جهت آموزش کودکان داشت، افزود: می‌توان با کمک تبلت به بچه‌ها نقاشی و طراحی یاد داد ‌یا آنها را ترغیب کرد پیام‌های آموزنده برای هم ارسال کنند.

‌به گفته این روانشناس از آنجایی که شرایط جامعه به گونه‌ای شده که نمی‌توان این تجهیزات را به کلی برای کودکان منع کرد، گفت: بهتر است خانواده‌ها زمان استفاده از تبلت و موبایل را برای کودکان خود محدود کنند.

عظیمی اظهار کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها استفاده از تبلت و موبایل را به عنوان تشویق برای انجام کارهای دیگر به فرزندان خود بدهند و نگذارند استفاده از این امکانات فرصت بازی‌های دیگر، کتاب خواندن، قصه شنیدن و ... را از کودکان بگیرد.

‌وی با اشاره به اینکه نمی‌توان سن خاصی را برای استفاده از تبلت جایز دانست، تاکید کرد: استفاده از این وسایل در هر سنی باید در زمان محدود با فرهنگ صحیح در جهت استفاده درست باشد.

‌انتهای پیام

کد N473047

وبگردی