آفتاب
در موضعی دوگانه؛

آمریکا اعتراضات حوثی های یمن را محکوم کرد

آمریکا اعتراضات حوثی های یمن را محکوم کرد

آمریکا در موضعی دوگانه در برخورد با تحولات کشورهای جهان اعتراضات حوثی های یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، آمریکا در راستای سیاست دوگانه این کشور در برخورد با تحولات کشورهای جهان اعتراضات حوثی ها در یمن را محکوم کرد.

جن ساکی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا در محکوم کردن اقدامات حوثی های یمن به رهبری عبدالمالک الحوثی با موضع شورای امنیت و جامعه جهانی در این زمینه موافق است.

وی از حوثی های یمن خواست که به اعتراضات ضد دولتی خود پایان دهند و چادرهای اعتراض در صنعاء پایتخت یمن را برچینند. ساکی گروه الحوثی را متهم کرد که تلاش های شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری ثبات در یمن را از بین می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون هر گونه تذکری به دولت یمن از حوثی ها خواست که با دولت این کشور برای دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر و منسجم با ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس همکاری کنند.

در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در موضعی همسو با کشورهای غربی از حوثی های یمن خواست که به اعتراضات خود علیه دولت این کشور پایان دهند. این شورا همچنین به کشورهای خارجی نسبت به دخالت در امور داخلی یمن هشدار داد.

خاطرنشان می شود عربستان سعودی اخیرا اعلام کرده بود در صورتی که حوثی ها به اعتراضات خود پایان ندهند برای برقراری ثبات در یمن وارد عمل خواهد شد.

کد N473030

وبگردی