آفتاب

هشدار آیت الله شیخ عیسی قاسم

هشدار آیت الله شیخ عیسی قاسم

تهران - ایرنا - آیت الله شیخ ˈعیسی قاسمˈ روحانی بارز شیعه بحرینی، هشدار داد که خطر، همه بحرین را فرا گرفته است.

آیت الله شیخ ˈعیسی قاسمˈ در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) در منطقه ˈالدرازˈ در نزدیک شهر منامه به تحلیل روند تحولات آینده این کشور پرداخت و با اشاره به دو احتمال برای آینده بحرین و ادامه تنش بین حکومت آل خلیفه و مردم این کشور گفت: نخست این احتمال وجود دارد که راه حلی عدالت آمیز و طولانی مدت در بحرین ایجاد شود تا بتوان کشور را نجات داد و از خشونت جلوگیری کرد.

وی افزود: دومین احتمال این است که دولت بحرین بر مواضع امنیتی و سرکوب گرانه خود ادامه دهد که اینگونه، بحران شدیدتر خواهد شد.

این روحانی برجسته بحرینی درباره انتخابات پارلمانی آینده این کشور نیز گفت: انتخابات ناعادلانه ای که هیچ توجه و اهمیتی به مردم ندارد و خواسته های آنها را برآورده نمی سازد، خود مشکلات را پیچیده تر خواهد کرد.

آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: این چنین انتخاباتی خواسته های مردم بحرین را برآورده نمی کند و چهره تاریکی را که ملت برای اصلاح آن تلاش زیادی کرده است، تحکیم می بخشد.

وی همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود پیروزی ملت و مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و انفجار در یکی از مساجد شهر دیالی عراق را که به کشته شدن دهها نفر منجر شد، محکوم کرد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنین خواستار هماهنگی دولت ها در زمینه تلاش برای مقابله با تروریسم شد که همگان را تهدید می کند.

خاورم/1275
کد N472894

وبگردی