آفتاب

مالزی: داعش گمراه است/ آموزش و پناه تروریست های داعش ممنوع

مالزی: داعش گمراه است/ آموزش و پناه تروریست های داعش ممنوع

کوالالامپور - ایرنا - معاون وزیر کشور مالزی روز شنبه تروریست های مالزیایی در گروهک تکفیری داعش را ˈافراد گمراهˈ دانست و تاکیدکرد که اجازه داده نمی شود این کشور به مرکز آموزش و یا پناهگاه تروریست های داعش تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، ˈوان جنیدی جعفرˈ معاون وزیر کشور مالزی به خبرنگاران، گفت: ما نمی خواهیم مالزی به پناهگاه و مرکز آموزش تروریست ها تبدیل شود و به این افراد افراطی نیز پناه نمی دهد.

وزارت امور خارجه مالزی اخیرا گروه تکفیری داعش را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد و اعلام کرد فعالیت های این گروهک تروریستی مورد تایید مالزی نیست.

معاون وزیر کشور مالزی همچنین در خصوص راه های مقابله با پیوستن افراطیون این کشور به گروهک تکفیری داعش در عراق و سوریه، گفت که پلیس و بخش های مختلف دولت در حال رصد سفرهای خارجی و بازگشت مردان افراطی هستند که از جنگ بازمی گردند و برای مالزی تهدید به حساب می آیند.

هم اکنون ده ها مالزیایی افراطی عضو گروهک تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه هستند و تاکنون کشته شدن سه نفر از آن ها تایید شده است.

معاون وزیر کشور مالزی این افراد را کمی بیش از 20 نفر اعلام می کند، اما برخی گزارش های رسمی این تعداد را بین 30 تا 50 نفر ذکر می کنند.

وی گفت که پلیس مالزی افرادی را که در حال جنگ در عراق و سوریه هستند شناسایی کرده است.

ˈوان جنیدی جعفرˈ با اشاره به این که برخی از این افراد در پوشش های مختلف اقدام به سفر خارجی می کنند و پلیس بر این امر نظارت دارد، گفت تروریست ها به طور مستقیم از مالزی به مقصد مورد نظر پرواز نمی کنند، آن ها در مرحله نخست به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، اسپانیا و یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا می روند.

وی گفت: مطمئن باشید مالایی هایی که با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند بلافاصله پس از بازگشت به مالزی دستگیر می شوند.

وی تصریح کرد: مالزی مانند بسیاری از کشورهای اسلامی گروه داعش را یک سازمان تروریستی می داند و پلیس با اعضای این گروه و حامیان آن ها مقابله می کند.

معاون وزیر کشور مالزی در خصوص انتشار برخی خبرها از حضور چند زن مالزیایی در بین گروهک داعش و تن دادن به خواسته نامشروع این گروهک تکفیری، گفت که پلیس تاکنون به اطلاعاتی برای تایید این گزارش دست نیافته است.

پلیس مالزی طی شش ماهه نخست سال جاری میلادی 19 نفر از جمله دو زن را به دلیل فعالیت های تروریستی در این کشور بازداشت کرده است.

آساق**1611
کد N472868

وبگردی