آفتاب

پنتاگون: عملیات‌های اخیر در عراق 560 میلیون دلار هزینه داشته است

پنتاگون: عملیات‌های اخیر در عراق 560 میلیون دلار هزینه داشته است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هزینه عملیات این کشور در عراق از جمله حملات هوایی و پروازهای شناسایی را از اواسط ژوئن 2014، 560 میلیون دلار برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان کربی"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری گفت: میانگین هزینه‌های روزانه 7.5 میلیون دلار است. این هزینه‌ها در ژوئن در پایین‌ترین حد خود بود و با آغاز عملیات و حملات هوایی در عراق علیه مواضع داعش در شمال این کشور در ماه جاری میلادی افزایش یافت.

پس از صحبت‌های کربی، فرمانده مرکزی آمریکا دستور داد تا چهار حمله هوایی دیگر در عراق انجام شود و تعداد این حملات از آغاز این عملیات در هشتم اوت 2014 در مجموع به 110 مورد رسیده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: در جریان این حملات هوایی توسط جنگنده‌های آمریکایی در شمال عراق چهار خودروی مسلح و سه خودروی پشتیبانی در نزدیکی سد موصل منهدم شدند و یک خودروی زرهی آسیب دید.

کربی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا هنوز جنگنده‌های آمریکایی در ناحیه سد موصل به گشت‌زنی و گاهی شلیک دست می‌زنند، گفت: داعش هنوز هشدارهایی را مبنی بر بازپس‌گیری این منطقه که هم‌اکنون در دست نیروهای عراقی و کرد است، مطرح می‌کند.

وی افزود: هزینه این عملیات به‌ویژه از زمان آغاز حملات هوایی در عراق از صندوق ذخیره ارزی 2014 پنتاگون پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

کد N472820

وبگردی