آفتاب

چهار آتش سوزی در چالوس/ردی که گردشگران گذاشتند

چهار آتش سوزی در چالوس/ردی که گردشگران گذاشتند

نوشهر ـ ایرنا ـ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از وقوع چهار آتش سوزی در جنگل های این شهرستان طی روز جمعه گذشته خبر داد و گفت : حدود سه هکتار از عرصه های طبیعی و پوشش گیاهی در این آتش سوزی ها خسارت دید.

ˈ مهرداد خزایی پول ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : این آتش سوزی ها در مناطق ˈ طویر ˈ ، ˈ کانی ˈ ، ˈ پل زغال ˈ و همچنین ˈ شیخ کلا ˈ واقع در دشت نظیر کجور رخ داد.

وی اظهار داشت : حریق دشت نظیر به دلیل آتش گرفتن مازاد علف های زمین های باغی و زراعی رخ داد و علت باقی آتش سوزی ها هم بی احتیاطی گردشگران بود.

خزایی پول تاکید کرد : با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری آتش نشانی مرزن آباد و چالوس، آتش سوزی ها به سختی اما به شرعت مهار و خاموش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس با اشاره به گرما و خشکی کم سابقه چند هفته اخیر در شمال کشور ، از گردشگران خواست پیش از ترک محل اتراق خود از خاموش شدن آتش هایی که برای پختن غذا ایجاد می کنند ، مطمئن شوند ضمن آن که باید مراقب سرایت آتش به دیگر نقاط باشند.

وی همچنین از مردم خواست با مشاهده هرگونه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور، در هر ساعت از شبانه روز موضوع را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند تا عملیات خاموش سازی در کوتاه ترین زمان آغاز شود.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.

7517/1535/1654
کد N472766

وبگردی