آفتاب

انگلیس از قطعنامه شورای امنیت درباره یمن استقبال کرد

انگلیس از قطعنامه شورای امنیت درباره یمن استقبال کرد

لندن – ایرنا- وزیر مشاور در دفتر امورخارجی و مشترک المنافع انگلیس روزجمعه ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران یمن ، بر اهمیت پیشبرد همزمان اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ˈتوبیاس ال وودˈ وزیر مشاور دفتر امور خارجی و مشترک المنافع وزارت خارجه انگلیس در حوزه خاورمیانه، در این بیانیه ضمن اشاره به اهمیت پیشرفت های مهم صورت گرفته درخصوص انتقال سیاسی در یمن طی ماه های اخیر گفت که علاوه بر این، نیاز به انجام اصلاحات اقتصادی در این کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بحران انسانی در یمن و لزوم توجه جامعه جهانی به این مساله گفت: در نشست دوستان یمن که قرار است 24 سپتامبر در نیویورک برگزار شود، علاوه بر مسایل مربوط به انتقال سیاسی و اصلاحات اقتصادی و امنیتی در یمن ، تلاش می شود که مساله کمک های بین المللی به این کشور نیز مورد بحث قرار گیرد.

ˈتوبیاس ال وودˈ افزود: اختلافات در شمال یمن سبب نگرانی زیادی شده است و فعالیت های حوثی ها و دیگران نبایستی سبب شود انتقال سیاسی در یمن که می تواند سبب بهبود وضعیت برای همه یمنی ها شود، تحت تاثیر قرار گیرد.

این مقام دستگاه دیپلماسی انگلیس اضافه کرد: همانطور که در قطعنامه 2140 شورای امنیت در اوایل سالجاری میلادی تصریح شده است، اعضای این شورا آماده انجام اقدامات بیشتر علیه کسانی هستند که اقدامات شان تهدیدی برای صلح، امنیت و ثبات یمن باشد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه ای را در مورد یمن صادر کرد و طی آن از حوثی ها خواست به درگیری با دولت صنعا پایان دهند.

در این قطعنامه از کشورهای خارجی خواسته شده است تا در امور داخلی یمن دخالت نکنند .

اروپام ** 1** 1552 ** 1551
کد N472629

وبگردی