آفتاب
جام جهانی بسکتبال امروز در گرانادا آغاز می شود

پادشاه سابق اسپانیا؛ مهمان ویژه مسابقه بسکتبال با ایران

پادشاه سابق اسپانیا؛ مهمان ویژه مسابقه بسکتبال با ایران

تهران - ایرنا - ˈخوان کارلوسˈ پادشاه اسپانیا که اواخر خردادماه گذشته به نفع پسرش از سلطنت کنار رفت، مهمان ویژه مسابقه تیمهای ملی ایران و اسپانیا در جام جهانی بسکتبال در شهر گرانادا در جنوب این کشور اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ˈافهˈ اسپانیا، مصاف ایران - قهرمان قاره آسیا - و اسپانیا - میزبان رقابتها-، مسابقه افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال است که ساعت 22 امروز شنبه به وقت محلی- 30 دقیقه بامداد یکشنبه به وقت تهران- به میزبانی شهر گرانادا در ایالت اندلس برگزار می شود.

خبرگزاری افه نوشت: پس از حضور ˈ فلیپه ششمˈ پادشاه کنونی در آخرین بازی دوستانه تیم ملی بسکتبال اسپانیا برای حضور در رقابتهای جهانی که دوشنبه گذشته در شهر مادرید برگزار شد و در آن، اسپانیا با نتیجه 86 - 53 آرژانتین را برد، حضور خوان کارلوس در نخستین دیدار این رقابتها تایید دیگری بر حمایت خانواده سلطنتی از تیم ملی بسکتبال کشورشان است.

این دومین حضور رسمی و علنی خوان کارلوس 76 ساله در مجامع عمومی پس از کناره گیری از سلطنت در 29 خرداد گذشته به شمار می رود.

تیم ملی بسکتبال اسپانیا به رهبری ˈخوان آنتونیو اورنگاˈ که امیدوار است این دیدارها را با پیروزی آغاز کند، پس از ایران، روز یکشنبه با مصر، دوشنبه با برزیل، چهارشنبه با فرانسه و پنجشنبه با صربستان روبرو خواهد شد.

تیم ملی کشورمان نیز در همین گروه یعنی گروه A هفدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال حضور دارد.

تیم ملی بسکتبال ایران در 16 دوره گذشته جام جهانی این رشته، فقط در رقابت های سال 2010 شرکت کرده بود که در آن، با یک پیروزی و چهار شکست در مکان نوزدهم قرار گرفت.

در 16 دوره برگزاری مسابقات جام جهانی، یوگسلاوی (صربستان) با 5 طلا، 3 نقره و 2 برنز پر افتخارترین تیم محسوب می شود و آمریکا با 4 طلا، 3 نقره و 4 برنز و روسیه با 3 طلا، 5 نقره و 2 برنز در رده های دوم و سوم هستند.

در میان تیم های همگروه ایران نیز برزیل 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز و اسپانیا یک طلا در کارنامه خود دارند.

محمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران برای شرکت در جام جهانی صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، حامد آفاق، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی و آرمان زنگنه را به عنوان بازیکنان تیم خود معرفی کرده است.



گروه بندی این دوره از رقابت ها به شرح زیر است:



گروه A: ایران، برزیل، فرانسه، اسپانیا، مصر و صربستان

گروه B: آرژانتین، پورتوریکو، کرواسی، سنگال، یونان و فیلیپین

گروه C: جمهوری دومنیکن، فنلاند، نیوزلند، ترکیه، اوکراین و آمریکا

گروه D: آنگولا، کره جنوبی، استرالیا، لیتوانی، مکزیک و اسلوونی

چهار تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی صعود می کنند.



برنامه مسابقات تیم ملی بسکتبال ایران در این مسابقه به وقت تهران به شرح زیر است:

یکشنبه 9 شهریور ساعت 00:30 ایران – اسپانیا

یکشنبه 9 شهریور ساعت 20:30 ایران – برزیل

دوشنبه 10 شهریور ساعت 18 ایران – صربستان

چهارشنبه 12 شهریور ساعت 18 ایران – مصر

پنجشنبه 13 شهریور ساعت 20:30 ایران – فرانسه



شبس ** 1551
کد N472627

وبگردی