آفتاب

ارتش عراق شماری از تروریست های داعش را به هلاکت رساند

ارتش عراق شماری از تروریست های داعش را به هلاکت رساند

تهران-ایرنا- منابع امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کردند که در پی حملات هوایی و زمینی ارتش این کشور علیه تروریست های داعش در فلوجه و تکریت 45 تن از آنها کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، یک مقام امنیتی عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: توپخانه ارتش با حمایت نیروی هوایی چندین مواضع اصلی عناصر تروریستی داعش در منطقه ˈالجغیفی الثانیهˈ در شهر فلوجه را هدف قرار دادند که طی آن 7 تروریست کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این مقام امنیتی، یکی از سرکرده های داعش نیز در این حملات کشته شد.

یک مقام امنیتی دیگر نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق مواضع تروریست ها در جنوب شهر تکریت را بمباران کردند که در پی آن 16 ترورست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر یک مقام امنیتی که نامش ذکر نشده است، گفت: هواپیماهای ارتش عراق، مواضع داعش در روستای ˈدورهˈ، ˈمارˈ و ˈاخیزلˈ در اطراف منطقه ˈآمرلیˈ در استان صلاح الدین را هدف حملات خود قرار دادند.

این منابع اشاره به جزئیات این حمله نکردند.

ارتش عراق در پی تصرف شماری از روستاهای جنوب شهر ˈآمرلیˈ، در حال حاضر با حمایت نیروهای داوطلب در حال پیشروی به سوی این شهر ترکمن نشین است که از دو ماه پیش در محاصره تروریست های داعش قرار دارد.

منابع عراقی دیگر نیز گزارش داد درگیری های خشونت باری میان ساکنان قبیلهˈالعبیدˈ و تروریست های داعش در منطقه ˈالربیضهˈ در شرق تکریت به وقوع پیوست که در پی آن چهار تروریست به هلاکت رسیدند و یک تن زخمی شد.

ساکنان قبیله العبید همچنین موفق شدند خودروهای نظامی متعلق به تروریست ها را به آتش بکشند.

رسانام**9329**1566
کد N472465

وبگردی