آفتاب
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

اقدامات دولت و تدبیر و امید در همه زمینه ها قابل تقدیر است

اقدامات دولت و تدبیر و امید در همه زمینه ها قابل تقدیر است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: تمام اقدامات دولت تدبیر و امید قابل تقدیر است و مذاکره با غرب که تاحدودی مشکلات تحریم و آزادی دارایی های ملی را حل کرد از مهمترین این اقدامات است.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان با برشمردن گوشه ای از خدمات دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان و تقدیر از خدمات انجام شده از دولتمردان خواست تا از کشاورزی و دامداری حمایت و برای فروش تولیدات برنامه ریزی کنند.

وی برخوردهای سلیقه ای را در هر جامعه ای مضر دانست و بر اجرای دقیق و رعایت قانون اساسی از سوی دولت و مردم تاکید کرد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ و گسترش وحدت در میان مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: افراط گرایی و تکفیر مردود است و اهل سنت ارتباطی با این نوع عقاید ندارند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و همپیمانانش در دنیا اظهار داشت: آمریکا و غرب که مدعی مبارزه علیه تروریزم هستند خودشان سرمنشا تروریزم محسوب می شوند، مردم فلسطین سالهاست که مورد ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی به عنوان دست نشانده آمریکا و غرب، قرار دارند.

مولوی اسماعیل زهی گفت: مردم دنیا می دانند که تروریزم اصلی و حامی آن آمریکا و همپیمانانش هستند، آنها مشکلات مردم سوریه و عراق را مشاهده کردند و برای حل این مشکلات هیچ اقدامی نکردند تا اینکه مشکل پیچیده تر شد، آنها باید با علت افراط گرایی مبارزه کنند با معلول مبارزه کردن اشتباه است، علت افراط گرایی سیاست اشتباه خودشان است، شما اگر می خواهید با تروریزم مبارزه کنید ابتدا جلو ظلم و ستم اسراییل را بگیرید.

653
کد N472373

وبگردی