آفتاب
دوشنبه جاری در فرابورس؛

عرضه اولیه 10 درصد سهام مسکن زاینده رود قطعی شد

عرضه اولیه 10 درصد سهام مسکن زاینده رود قطعی شد

تهران - ایرنا - رئیس اداره عملیات بازارفرابورس ایران گفت: 10 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود معادل 20 میلیون سهم دوشنبه جاری عرضه اولیه خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بهنام محسنی افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده 20 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود دوشنبه10 شهریور در بازار اول فرابورس عرضه اولیه می شود. پیش بینی شده حجم نقدینگی لازم برای این عرضه اولیه کمتر از 8 میلیارد تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه عرضه اولیه فوق معادل10 درصد ازکل سهام شرکت است، ادامه داد: سهمیه معامله گران برخط (آنلاین) 10 میلیون سهم تعیین شده و مشتریان آنلاین پس ازکشف قیمت و تعیین سهمیه هرکد، می توانند اقدام به خرید کنند. همچنین سقف خرید هرکارگزاری به همراه تمام شعب، 73 هزارسهم است. سهم هرصندوق سرمایه گذاری اعم ازمشترک و قابل معامله (ETF) هم20هزار سهم تعیین شده است.

محسنی با اشاره به اینکه بابت تجهیز نقدینگی این عرضه در بازار جای هیچگونه نگرانی نیست، عنوان کرد: نقدینگی لازم به منظور انجام موفقیت آمیز این عرضه پایین بوده و این عرضه به صورت مدیریت شده انجام می شود؛ بنابراین سهامداران و فعالان بازار ضمن هوشیاری به این موضوع، تنها متناسب با حجم این عرضه نسبت به تجهیز نقدینگی اقدام کنند.

وی با تاکید به اینکه سهامداران و فعالان بازار بیشتر از نیاز، نقدینگی برای این عرضه تجهیز نکنند، افزود: عرضه اولیه فوق بسیارمحدود است و نقدینگی حاصل از این عرضه، دوباره به بازار باز خواهد گشت.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران درخصوص تخصیص سهام این شرکت به معامله گران برخط (آنلاین)، خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم فرابورس درخصوص افزایش سهم کاربران آنلاین درعرضه های اولیه، سهمیه مشتریان آنلاین معادل 50 درصد ازکل حجم قابل عرضه خواهد بود.

به گفته محسنی، لازم است سهامداران و فعالان بازار کاملاً هوشیار بوده و متناسب با محدودیت های ذکر و سهمیه خرید تعیین شده برای کارگزاران و میزان نقدینگی لازم، تجهیز نقدینگی کرده تا با مشکلات احتمالی بعدی روبرو نشوند.

وی در رابطه با تاثیر سرمایه سرمایه گذاری مسکن زاینده رود بر بازار، گفت: سرمایه 20 میلیارد تومانی این شرکت تأثیر زیادی برارزش کل بازار فرابورس ندارد، اما با توجه به آغاز پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در اولین روز، عرضه سهام این شرکت نیز مکمل چرخه ارزش بازار در صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات خواهد بود.

محسنی در پایان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سهامدار عمده درخصوص منابع حاصل ازاین عرضه، خاطرنشان کرد: منابع حاصل از این عرضه برای حمایت از روند معاملات سهام شرکت و درقالب حمایت های سهامدار عمده در نظر گرفته شده و مجدداً دوباره به بازار باز خواهد گشت؛ هرچند که صندوق توسعه بازار نیز با هدف حفظ تعادل سمت عرضه و تقاضای سهام در عملیات بازارگردانی سهام حضورخواهد داشت.

اقتصام(1)9141**1558
کد N472362

وبگردی