آفتاب
دبیر کمیسیون حقوقی بانک ها:

ارائه سود به سپرده گذار باید بالاتر از نرخ تورم باشد

ارائه سود به سپرده گذار باید بالاتر از نرخ تورم باشد

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون حقوقی بانک ها گفت: بانک باید تسهیلات را با نرخی به تولید کننده ارائه دهد که بتواند بالاتر از نرخ تورم به سپرده گذار سود ارایه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد آریا» عصر جمعه در چهل وچهارمین برنامه مناظره که به بررسی «عملکرد نظام بانکی در حمایت از تولید» می پردازد، گفت: بانک ها باید امین سپرده گذار باشند و در پرداخت تسهیلات دقت کنند تا سپرده ها به سمت بانک هدایت شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات گیرنده مایل به دریافت تسهیلات ارزان قیمت است، افزود: اگر نرخ سود بانکی از نرخ تورم پایین تر باشد، دیگر انگیزه ای برای سپرده گذاری در سیستم بانکی نخواهد بود و صندوق بانک ها خالی خواهد شد.

آریا ادامه داد: بانک باید تسهیلات را با نرخی به تولید کننده ارائه دهد که بتواند بالاتر از نرخ تورم به سپرده گذار سود ارائه کند.

دبیر کمیسیون حقوقی بانک ها با بیان اینکه 60 تا 70 درصد افراد جامعه سپرده گذاران سیستم بانکی هستند، افزود: زمانیکه نرخ تورم بالا است، برای حمایت از تولید باید به سپرده گذار یارانه پرداخت شود.

وی با اشاره به سهم اندک بازار سرمایه در اقتصاد کشور تصریح کرد: بانک ها تنها باید سرمایه در گردش بخش تولید و کارخانه ها را برعهده داشته باشند و احداث کارخانه باید به عهده بازار سرمایه باشد که در کشور ما این گونه نیست.

ادامه دارد...

اقتصام(3) ** 9141 ** 1071
کد N472360

وبگردی