آفتاب

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

دبیر دومین کنفرانس بین المللی «افق نو» خبر داد: بلافاصله بعد از برگزاری جشنواره مقاومت، کنفرانس افق نو با حضور شخصیت‌ها، هنرمندان و سینماگران مستقل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نادر طالب‌زاده گفت: هدف ما این بود که بدنه فکری، و هنری کشور از مقالات و اندیشه‌های اندیشمندان بزرگ در سراسر دنیا در این نشست بهره مند شوند.

به گفته وی، بروز جریان اندیشه منتقد سیطره شبکه لابی صهیونیستی بر اروپا و آمریکا که حامل تغییراتی در غرب است، آشنایی با آن را ضروری می‌سازد. برگزاری این همایش کمک قابل توجهی به مراکز مطالعاتی و دانشگاهی و محافل سیاسی است تا با ایده‌ها و تئوری‌های این جریان فکری جدید در غرب آشنا شوند. در این خصوص ادبیات گسترده‌ای نیز تولید شده است که گردآوری ادبیات این حوزه در دستور کار کنفرانس است. ضمن اینکه سرفصل‌های برگزاری این کنفرانس مشخصا به این جنبه از تغییرات و تحولات در غرب توسط صاحبنظران سیاسی وکارشناسان بین المللی توجه دارد.

او در ادامه در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد توضیح داد: با توجه به اینکه بحث مقاومت با روحیه حاکم بر کنفرانس افق نو موضوعیت دارد و تا حدود ده درصد میهمانان این دو مراسم با هم مشترک هستند (90 درصد میهمانان به صورت مجزا دعوت می شوند) تلاش شده است تا رویداد مهم بین المللی این دوره در کنار جشنواره مقاومت برگزار گردد.

طالب زاده با اشاره به اینکه میهمانان حاضر در این مراسم از آمریکا و اروپا هستند اهداف برگزاری این گردهمایی را اینگونه برشمرد: هدف این بود تا مقالات و اندیشه‌های اندیشمندان بزرگ در سراسر دنیا در این نشست ارائه شود.

وی همچنین گفت: ازشخصیت‌های چپ گرفته تا وطن پرستانی که کشور خود ،آمریکا را دوست داشته اما به سیاست‌های به کار گرفته شده در امریکا معترض هستند تا برخی از کشیشان و همینطور کسانی که به شدت منتقد لابی اسرائیل و شبکه صهیونیستی در غرب هستند، در این نشست حضور دارند.

دبیر کنفرانس بین المللی« افق نو» همچنین گفت: در دوره های گذشته برگزاری این رویداد بازخورد زیادی به همراه داشت.این دوره کنفرانس افق نو بعد از موج رسانه‌ای و انعکاس خبر تعطیلی این مراسم در شبکه‌های مشهور تلویزیونی روزنامه های، سایت ها و حتی روزنامه های محلی نشان دهنده اهمیت این کنفرانس است.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس بسیار پیگیر برگزاری این مراسم بودند و همواره پیگیری برگزاری این رویداد بزرگ بودند، از این رو تلاش شد تا در برنامه ریزی منظم دوباره این مهم محقق شود.

*****************

در جشنواره امسال فیلم کودک 619 اثر از ایران و 63 کشور جهان در 2 بخش اصلی سینمای ایران و بین‌الملل و بخش‌های ویژه به نمایش درمی‌آید.

با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار متقاضیان در بیست وهشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان مجموعا 619 اثر از ایران و 63 کشور جهان برای دریافت پروانه‌های زرین بخش‌های اصلی و همچنین نمایش در سایر بخش های جشنواره حضور دارند.

کشورهایی که در این جشنواره بین الملی حضور دارند عبارتند از:

آرژانتین- ارمنستان- استرالیا- آلمان- ایرلند- اتریش- انگلستان- بلاروس- بلژیک- هلند- بوسنی و هرزگوین- کراوسی- برزیل- فرانسه- بلغارستان- بورکینافاسو- کانادا- کره جنوبی- آمریکا- چین- کلمبیا- هنگ کنگ- کوبا- چک- دانمارک- سوئد- سری لانکا- بوتان- مصر استونی- فنلاند- روسیه- سوئیس- لوگزامبورگ- گرجستان- یونان- مجارستان- هند- اندونزی- ایتالیا- ژاپن- قزاقستان- لاتویا- لبنان- مالزی- مکزیک- نیوزلند- نیکاراگوئه- نروژ- عراق- فلسطین- پرو- لهستان- پرتغال- عربستان- رومانی- سنگال- سنگاپور- اسلواکی- آفریقای جنوبی- مغولستان- کاستاریکا- تایوان- تایلند- ترکیه- اروگوئه- ونزوئلا- ویتنام- مراکش- اردن- نپال افغانستان- ارمنستان.

بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد

**************

سومین جشنواره تئاتر شهر از سال‌ها فعالیت هنری و ادبی استاد اسماعیل خلج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران با برپایی مراسم بزرگداشت تجلیل می‌کند.

بنا به پیشنهاد علی نصیریان ، رئیس سومین جشنواره تئاتر شهر و تایید شورای سیاستگذاری ، جشنواره سوم تئاتر شهر از سال ها فعالیت هنری و ادبی استاد اسماعیل خلج تجلیل کرده و مراسم بزرگداشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران را همزمان با آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌کند.

سومین جشنواره تئاتر شهر با دبیری شهرام کرمی و توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 10 مهرماه 93 در مراکز و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

***********

نمایش "خانه خورشید" تازه ترین اثر شهرام کرمی از یک شنبه 16 شهریور ماه در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای خود را آغاز می‌کند.

خانه خورشید که کاری از گروه تئاتر شایا است توسط شهرام کرمی نوشته و کارگردانی شده است وهنرمندانی همچون پرستو گلستانی ، آرش نوذری، علیرضا دری،روح اله زندی فر ، مینووش رحیمیان و روژان کُردنژاد در آن ایفای نقش می‌کنند. این نمایش هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 اجرا می شود.

آهنگساز این اثر سیاوش لطفی ، طراح صحنه امیر حسین دوانی ، طراح گریم سارا اسکندری، طراح لباس روشنک کریمی و گروه کارگردانی این نمایش نیز احمد رشیدی دستیارکارگردان و برنامه ریز، حمید رضا صفوی برنا مدیر صحنه و زهرا شایان فر روابط عمومی، علی ضیایی منشی صحنه، رژین دلفان امور اجرایی و عکاس امیر خدامی و رژین دلفان هستند.

خانه خورشید داستان مرغ دریایی به نام ماشک است که "فلج " به دنیا می آید و همیشه حسرت پرواز دارد . دلش می خواهد مثل بقیه ی مرغ های دریایی دیگر پرواز کند. مرغ دریایی دیگری به نام " چوشی " به سرزمین ماشک می آید که ماشک با دیدن او فکر و اندیشه اش تغییر می کند.

مرکز تولید تئاتر کانون در نشانی بلوار کشاورز، خیابان حجاب،داخل پارک لاله واقع شده است.

****************

با میزبانی 247 کانون بسیج هنرمندان از جشنواره فیلم مقاومت، نقاط اکران‌کننده فیلم‌های جشنواره از عدد هزار گذشت.

طبق جدیدترین آمار امور استان‌های این رویداد فرهنگی سینمایی، تعداد کانون‌های بسیج هنرمندان که تاکنون متقاضی میزبانی جشنواره شده‌اند به 247 کانون رسیده است. این در حالی است که تعداد این کانون‌ها در حال افزایش است و تا هفته آینده تعداد نهایی‌شان مشخص می‌شود.

بر اساس این خبر، پیش از این، 483 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون و 292 مرکز آموزش عالی برای میزبانی جشنواره مقاومت اعلام آمادگی کرده بودند که با آمار جدید امور استان‌ها از تعداد کانون‌های بسیج هنرمندان متقاضی، تعداد کل متقاضیان میزبانی نمایش فیلم‌های جشنواره به 1022 نقطه در 31 استان کشور رسیده است.

همچنین تاکنون دَه‌ها شهر درخواست برگزاری رقابتی جشنواره استانی مقاومت را به طور همزمان با تهران داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N472353

وبگردی