آفتاب

راسموسن: روسیه به وضوح تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است

راسموسن: روسیه به وضوح تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است

دبیرکل ناتو امروز (جمعه) گفت، نیروهای روسیه در داخل اوکراین دست به انجام عملیات‌های نظامی مستقیم زده‌اند که نقض آشکار تمامیت ارضی و حق حاکمیت کی‌یف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو تاکید کرد: به‌رغم تکذیب توخالی مسکو، هم‌اکنون برای ما روشن شده است که نیروهای روسیه و تجهیزات آن‌ها به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده و وارد شرق و جنوب شرقی اوکراین شده‌اند.

این اظهارات در پی تصرف یک شهر مرزی اوکراین به دست نیروهای روس مطرح شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی بحران اوکراین نشست اضطراری برگزار کرده و سفیر آمریکا در این سازمان، مسکو را به "دروغگویی" درباره نقشش در اوکراین متهم کرد.

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت که گسترش خشونت در جنوب شرق اوکراین موجب تشدید خطرناک تنش‌ها می‌شود اما با این حال سازمان ملل هیچ راهی برای تایید این گزارش‌ها مبنی بر اینکه روسیه به داخل اوکراین تانک و نیرو ارسال کرده، در دست ندارد.

با این حال ویتالی چورکین،‌ نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که دولت اوکراین علیه مردم کشورش جنگ به راه انداخته است. این مقام حضور نیروهای روس در خاک اوکراین را رد نکرد و گفت: داوطلبان روسی در بخشی از مناطق شرقی اوکراین حضور دارند و هیچ کس منکر آن نیست.

وی در ادامه مساله حضور مشاوران غربی در اوکراین را زیر سوال برد و گفت که چه کسی به نیروهای اوکراینی سلاح می‌دهد؟ چورکین خطاب به آمریکا گفت: مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را متوقف کنید.

انتهای پیام

کد N472325

وبگردی